Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učinkovitost fizičkih i verbalnih poticaja u radu s djetetom s pervazivnim razvojnim poremećajem (CROSBI ID 630046)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Sunko, Esmeralda ; Jukić, Tonća ; Puljić, Danijela Učinkovitost fizičkih i verbalnih poticaja u radu s djetetom s pervazivnim razvojnim poremećajem // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Kaljača, S. ; Nikolić, M. (ur.). 2015. str. 572-580

Podaci o odgovornosti

Sunko, Esmeralda ; Jukić, Tonća ; Puljić, Danijela

hrvatski

Učinkovitost fizičkih i verbalnih poticaja u radu s djetetom s pervazivnim razvojnim poremećajem

Pervazivni razvojni poremećaji (DSM IV) velika su i etiološki raznolika skupina poremećaja rane dječje dobi nepoznate etiologije, koja uključuje organske čimbenike, posebno genetske, biokemijske, imunološke i psihogene. Autizam se ubraja u ovu skupinu poremećaja. Definira se kao nedostatak u razvoju komunikacije i socijalizacije, udružen sa stereotipnim obrascima ponašanja i interesa, te zahtijeva sustavan i strukturiran odgojnoobrazovni pristup čija se uspješnost može dokazati. U radu su prikazane različite metode primjenjive u radu s djecom s poremećajima iz autističnog spektra te dio strategije širenja interesa jednog djeteta predškolske dobi s poremećajem iz autističnog spektra koja je uključivala aktivnosti s ciljem razvijanja djetetovih vještina, pripremu djeteta na planirane promjene te razumijevanje ponašanja djeteta s obzirom na njemu usmjerene senzorne podražaje (taktilne, vestibularne, proprioceptivne, vizualne i verbalne). Nakon preciznog promatranja i prikupljanja podataka o djetetu planirani su metodički postupci, uvedene su aktivnosti iz područja grafomotorike, vizualno-prostorne percepcije, verbalizacije i senzomotorike u kojima su primjenjivane integrativne metode podrške pri čemu su promatrane i bilježene dječakove reakcije na navedene metode i njegova uspješnost u aktivnostima. Utvrđeno je da su fizički poticaji imali uglavnom pozitivan učinak, dok su verbalni poticaji imali nestalan ili uglavnom negativan učinak pri izvršenju aktivnosti. Rezultati upućuju na problem senzorne obrade auditivnih podražaja koji se mogu bolje integrirati primjenom postupaka temeljenih na motoričkim podražajima kod promatranog djeteta. Rezultat ovog slučaja predstavlja dalji izazov u razvijanju i primjeni auditivnomotoričkih postupaka koji se temelje na djetetovim postojećim sposobnostima i potrebama s ciljem poboljšanja djetetovog cjelokupnog funkcioniranja.

autistični poremećaj; nepoželjna ponašanja; fizički poticaji; verbalni poticaji

nije evidentirano

engleski

Efficiency of physical and verbal incentives in working with a child with pervasive developmental disorder

nije evidentirano

autistic disorder; undesirable behavior; physical stimuli; verbal stimuli

nije evidentirano

Podaci o prilogu

572-580.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbornik (1. dio)

Kaljača, S. ; Nikolić, M.

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli

1986-9886

Podaci o skupu

VI. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih

ostalo

19.06.2015-21.06.2015

Ohrid, Sjeverna Makedonija

Povezanost rada

nije evidentirano