Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi učenica i učenika osnovnih škola Šijana u Puli i Poreču prema nastavi i nastavnim cjelinama tjelesne i zdravstvene kulture (CROSBI ID 629950)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Biletić, Ivica ; Benassi, Loris ; Baić, Mario ; Cvetković, Čedomir ; Lukšić, Erik Stavovi učenica i učenika osnovnih škola Šijana u Puli i Poreču prema nastavi i nastavnim cjelinama tjelesne i zdravstvene kulture // Zbornik radova 17. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske / Neljak, Boris (ur.). Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2008. str. 82-87

Podaci o odgovornosti

Biletić, Ivica ; Benassi, Loris ; Baić, Mario ; Cvetković, Čedomir ; Lukšić, Erik

hrvatski

Stavovi učenica i učenika osnovnih škola Šijana u Puli i Poreču prema nastavi i nastavnim cjelinama tjelesne i zdravstvene kulture

Jedna od osnovnih biotičkih potreba svakog čovjeka je ona za kretanjem, a cilj tjelesne i zdravstvene kulture je da se zadovolje biopsihosocijalne potrebe čovjeka za kretanjem kao izrazom zadovoljavanja određenih potreba kojima se uvećavaju adaptivne i stvaralačke sposobnosti u suvremenim uvjetima života i rada. Nastava tjelesne i zdravstvene kulture, kao važno odgojno- obrazovno područje, jedini je organizirani oblik u kojoj sudjeluju svi učenici, a prioritetni cilj je transformacija dimenzija antropološkog statusa učenika koja su preduvjet zdravog života, pri čemu je u nastavnom procesu dan naglasak na transformaciju dimenzija morfološkog, motoričkog i funkcionalnog subsistema, razvijanje zdravstvene kulture učenika, te uspješnije socijalne komunikacije. Stavovi su kao psihološka kategorija često predmet istraživanja psihologije sporta, prisutni su u gotovo svim aspektima društvenog života a njihova teoretska i praktična važnost, proizlazi iz toga što se mogu relativno lako mjeriti, a mjerenjem istih dolazimo do motiva koji su najvažniji za razumijevanje ljudskih postupaka, odnosno za objašnjavanje i predviđanje ponašanja. Profesorima Kineziologije stavovi učenika prema tjelesnom vježbanju zanimljivi su, ne samo zbog toga što su bitan motivacijski čimbenik za uspješnost odgojno-obrazovnog procesa, već i zbog povratnih informacija kako o njihovoj stručnosti, tako i o odabranim sadržajima i metodama rada. (Redžić, 1992). Cilj ovog rada bio je utvrditi stavove i interese učenika i učenica od petog do osmog razreda osnovnih škola ''Šijana'' u Puli i ''Poreč'' u Poreču prema nastavi tjelesne i zdravstvene kulture, te prema nastavnim cjelinama u istoj. Uzorak ispitanika činila su 322 učenika i 288 učenica od V do VIII razreda osnovnih škola ''Šijana'' u Puli i ''Poreč'' u Poreču. Istraživanje je provedeno od 5. do 8. lipnja 2006 godine. U istraživanju je upotrijebljen anonimni anketni upitnik s jedanaest pitanja za učenice i s dvanaest pitanja za učenike. Jedno pitanje odnosilo se na ocjenu koliko vole nastavu TZK, a osam, odnosno devet vezanih za ocjenu nastavnih cjelina, te dva za podatke o školi i razredu. Za procjenu stavova prema nastavi TZK i nastavnim cjelinama u nastavi TZK korištena je Likertova skala od pet stupnjeva, od ekstremno negativnog do ekstremno pozitivnog stava. Ponuđenih pet kategorija intenziteta određeno je na slijedeći način: 1 - mrzim, 2- ne volim, 3- svejedno mi je, 4- volim, 5- obožavam. Dobiveni podaci pokazuju kako, i učenici i učenice imaju pozitivni stav prema nastavi tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi, te kako na razini značajnosti od 0, 05 ne postoje statistički značajne razlike između stavova učenica i stavova učenika. Pored do sada navedenog, istraživanje je potvrdilo da postoji specifični interes učenica i učenika s obzirom na spol u području nastavnih cjelina, te činjenicu da nastavne cjeline tjelesne i zdravstvene kulture moraju biti različite za oba spola, a da bi se trebale primjenjivati već od petog razreda osnovne škole (Findak, 1997). Kako bi se učenice i učenike u osnovnoj školi potaknulo na iskorištavanje maksimuma nastave tjelesne i zdravstvene kulture, trebalo bi istima ponuditi one nastavne sadržaje koji su u skladu s materijalnim mogućnostima, koji prate njihove želje i interese, te one koji su usko povezani sa prirodnim oblicima kretanja. Za očekivati je kako će upravo te nastavne cjeline postići i najbolje rezultate u smislu stvaranja navika tjelesnog vježbanja kao vrijednosti i neophodnosti suvremene civilizacije, poboljšati kvalitetu i efikasnost življenja, podići razinu zdravlja i ostvariti prevenciju bolesti vezanih za hipokineziju što nam je svima cilj, ali i obveza.

stavovi; učenice i učenici; osnovne škole; nastava; nastavne cjeline; tjelesna i zdravstvena kultura

nije evidentirano

engleski

The attitudes of the elementary schools Šijana in Pula and Poreč pupils, toward schooling and educational topics of physical education

nije evidentirano

attitudes; pupils; elementary schools; schooling; educational topics; physical education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

82-87.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova 17. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske

Neljak, Boris

Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS)

978-953-95082-4-9

Podaci o skupu

17. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske

predavanje

20.06.2008-20.06.2008

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija