Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 787092

Poticajno okruženje za razvoj likovnog stvaralaštva djece rane i predškolske dobi


Novaković, Svetlana; Tomljenović, Zlata
Poticajno okruženje za razvoj likovnog stvaralaštva djece rane i predškolske dobi // Didaktičko-metodički pristupi i strategije - podrška učenju i razvoju dece
Beograd, Srbija, 2015. str. 126-127 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Poticajno okruženje za razvoj likovnog stvaralaštva djece rane i predškolske dobi
(Stimulating Environment in the Development of Early and Preschool Children's Creation)

Autori
Novaković, Svetlana ; Tomljenović, Zlata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Didaktičko-metodički pristupi i strategije - podrška učenju i razvoju dece

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 20. 11. 2015.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Poticajno okruženje; prostor; uloga odgajatelja u oblikovanju prostora; likovno stvaralaštvo djece
(Stimulating environment; space; preschool teacher's role in shaping space; children's art creation)

Sažetak
Suvremene teorije odgoja i obrazovanja u ranoj i predškolskoj dobi stavljaju naglasak na oblikovanje poticajnog okruženja koja će pružati dovoljno mogućnosti za izražavanje djetetovih stvaralačkih potencijala, oblikovanje različitih oblika igre i učenja i stvaranje kvalitetnih međuljudskih odnosa, mogućnost samostalnog istraživanja i rješavanja problema u različitim vrstama aktivnosti, ovisno o interesu djece. Karakteristike poticajnog okruženja su funkcionalan i estetski oblikovan prostor, bogatstvo i raznolikost materijala, pozitivno emocionalno ozračje i organizacija prostora koja omogućava slobodno kretanje i suradnju djece. Istraživanje je provedeno na uzorku od 207 odgojitelja iz 17 vrtića u Hrvatskoj. Ispitali smo stajališta odgojitelja o važnosti uloge prostora kao čimbenika poticanja dječjeg likovnog stvaralaštva i kakvu ulogu prostoru osobno namjenjuju u svojem radu s djecom s obzirom na godine radnog staža, stupanj obrazovanja, stručni naziv i mjesto rada. Rezultati istraživanja su pokazali da postoji statistički značajna razlika u stajalištima odgojitelja o važnosti uloge prostora kao čimbenika poticanja dječjeg likovnog stvaralaštva koju osobno primjenjuju u svojem radu s djecom s obzirom na stručni naziv i mjesto rada. Odgojiteljice koje su mentori značajno veću važnost u svom radu pridaju prostoru kao čimbeniku poticajnog dječjeg stvaralaštva u usporedbi s odgojiteljicama koje su savjetnice te u usporedbi s odgojiteljicama bez stručnog naziva. Odgojiteljice u većem gradu u svom radu pridaju značajno veću važnost prostoru kao čimbeniku poticanja dječjeg stvaralaštva u usporedbi s odgojiteljicama iz manjeg grada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb