Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza tekstilnih materijala u prometalima (CROSBI ID 399439)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vidoš, Jelena Analiza tekstilnih materijala u prometalima / Kovačević, Stana (mentor); Brnada, Snježana (neposredni voditelj). Zagreb, Tekstilno-tehnološki fakultet, . 2015

Podaci o odgovornosti

Vidoš, Jelena

Kovačević, Stana

Brnada, Snježana

hrvatski

Analiza tekstilnih materijala u prometalima

Automobilska industrija je jedna od najvećih korisnika tehničkog tekstila u svijetu s različitim vrstama za zaštitu, udobnost, dizajn interijera i sigurnost. Praćenjem dosadašnje primjene tekstilnih materijala koji se koriste u prometalima mogu se primijetiti promjene u sirovinskom sastavu, sve manje specifične mase a sve bolja svojstva koja definiraju trajnost, ugodnost, sigurnost, čvrstoću, otpornost, održavanje i dr.. Tekstilni materijali kao: vlakna, tkanine, pletiva i netkani tekstil, u kombinaciji s drugim materijalima u obliku kompozita zadovoljavaju uporabna svojstva. Prema dobivenim rezultatima može se zaklučiti: Prekidna sila konačnog kompozita u usporedbi sa sumom prekidnih sila komponenata prije termičkog spajanja, je veća u uzdužnom i poprečnom smjeru kod svih brzina termičkog lijepljenja i kod obje debljine poliuretanske (PU) pjene. Promjenom brzine termičkog lijepljenja komponenti u kompozit prekidne sile se značajno ne mijenjaju, ali se najveća prekidna sila očituje pri srednjoj brzini termičkog lijepljenja (33/34 m/min). Otpornost kompozita na habanje je od izuzetne važnosti za procjenjivanje trajnosti ispitivanih materijala s obzirom da su materijali u prometalima u stalnom kontaktu s ljudskim tijelom. Ispitivani kompozit ima svojstvo visoke otpornosti na habanje gdje čak nakon 100 000 habajućih ciklusa nije došlo do prohabavanja a razlika u masi početnog uzorka i uzorka nakon provedbe postupka habanja je minimalna (1, 22 do 2, 52%). Ocjenjivanjem izgleda površine utvrđena je otpornost kompozita na habanje te razlika u izgledu površine između referentnog uzorka i uzorka nakon 100 000 ciklusa habanja. Povećanje brzine termičkog lijepljenja komponenti u kompozit utječe na smanjenje sile probijanja dok se prekidno istezanje povećava kod svih uzoraka. Što je promjer kugle za probijanje veći veća je i sila probijanja ali i prekidno istezanje materijala. Uzorci polu/kompozita s poliuretanskom (PU) pjenom debljine 2 mm imaju veću silu probijanja i veće prekidno istezanje. Razlog takovom ponašanju kompozita kod sfernog naprezanja do prekida je zasigurno njegova krutost koja se povećava s debljinom kompozita. Povećanjem broja ciklusa cikličkog naprezanja materijala dolazi do zamora materijala što se očituje kroz smanjenje prekidne sile materijala i prekidnog istezanja materijala.

automobili; kompoziti; tkanina; fizikalno-mehanička svojstva

nije evidentirano

engleski

Analysis of textile materials in the conveyance

nije evidentirano

Cars; composites; fabrics; physical-mechanical properties

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67

20.11.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Tekstilno-tehnološki fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Tekstilna tehnologija