Procjenjivanje razvojnih rizika djeteta (CROSBI ID 54929)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Ajduković, Marina ; Sladović Franz, Branka ; Laklija, Maja
hrvatski
Procjenjivanje razvojnih rizika djeteta
Rizični faktori ili činitelji rizika se obično izražavaju kao vjerojatnost odnosno izvjesnost budućih problema. To su svi utjecaji koji povećavaju izvjesnost ozbiljnijih poteškoća u procesu socijalizacije i postizanju dobrobiti djeteta. U pravilu niti jedna pojedinačna nepovoljna okolnost sama po sebi ne dovodi do negativnog ishoda već proces interakcije oblikuje ponašanja i stvara probleme tijekom vremena. Procjena rizika je proces u kojem socijalni radnik određuje vjerojatnost neposrednog ili budućeg ugrožavanja djeteta u obiteljskom okruženju. Za to se često koriste liste procjena kako bi se organizirali prikupljeni podaci prema ključnim područjima koja upućuju da je dijete izloženo niskom, umjerenom ili visokom riziku ugrožavanja u obitelji. Takve liste su napravljene kako bi se pomoglo socijalnim radnicima u donošenju odluka vezanih za daljnje intervencije/usluge koje se trebaju pružiti obitelji na temelju vjerojatnosti da će se ugrožavanje djeteta nastaviti odnosno ponovno pojaviti. Liste za procjenu razvojnih rizika djeteta služe za objektivizirano i analitičko procjenjivanje stupnja rizika i dobrobit djeteta, snaga i ograničenja roditelja / obitelji i snaga i snaga i ograničenja okruženja. Odnos između činitelja rizika dječjeg razvoja i problema u njihovom razvoju je očigledan, ali je to vrlo složen lanac s gotovo neograničenim brojem povezanih činitelja koje je nekada teško identificirati. Sastavni dio tog lanca nisu samo činitelji rizika već i činitelji zaštite.
procjena, rizični čimbenici, razvoj djeteta, liste procjene
nije evidentirano
engleski
Assessing developmental risk of the child
nije evidentirano
assessment, risk factors, child development, assessment lists (inventory)
nije evidentirano
Podaci o prilogu
39-51.
objavljeno
Podaci o knjizi
Ajduković, Marina
Zagreb: Društvo za psihološku pomoć (DPP) ; Ured UNICEF-a za Hrvatsku
2015.
978-953-6353-25-5