Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 786492

Utjecaj masovnih medija na razvoj (ne)komunikacije u školi i obitelji


Tolić, Mirela
Utjecaj masovnih medija na razvoj (ne)komunikacije u školi i obitelji // Građanski odgoj i nastava
Pučišće, 2014. (pozvano predavanje, sažetak, stručni)


Naslov
Utjecaj masovnih medija na razvoj (ne)komunikacije u školi i obitelji
(The impact of mass media on the development of (non) communication in school and family)

Autori
Tolić, Mirela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Skup
Građanski odgoj i nastava

Mjesto i datum
Pučišće, 26.04.2014.

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Neobjavljeni rad

Ključne riječi
Masovni mediji; komunikacija; škola; obitelj
(Mass media; communication; school; family)

Sažetak
Već od od razvoja knjige, radija, televizije i elektroničkih medija postoji velika diskusija od strane stručnjaka, kako mediji utječu na (ne)razvoj društva. No, što su sve mediji. Oni nisu samo institucije koje (ne) zaovoljavaju potrebu društvaza javnom komunikacijomukojoj mogu sudjelovati svi pripadnici ruštva kako pojedini autori smatraju. Mediji su istovremeno i nositelji simboličkih poruka, komunikacijski oblici i kulturne formacije. Masovno komuniciranje utječe na onose u društvu a masovni mediji posreduju informacije i na taj način utječu (ne)direktno na javno mnijenje. Njihov razvitak prati porast složenosti ne samo društvenih aktivnosti, već i brze socijalne tehničke promjene i inovacije kao i rast životnih standarda, te opadanje tradicionalnih formi vlasti i kontrole. Masovne komunikacije su karakteristična odlika suvremenog modernog društva. One predstavljaju i posljedicu ali i uzrok promjena u društvu. Pod naletom globalizacije, osobito s pojavom novih medija bitno se mijenjanju ponašanja i preferencije djece i mladih. Moćne korporacije, koristeći se medijima, sve više pretvaraju djecu u pasivne konzumente, ovisnike o stvarima - nesposobne razlikovati autentičnu od neautentične zbilje. Poznata je činjenica da mediji imaju sve izraženiju ulogu u socijalizaciji mladoga naraštaja, ali i u manipuliranju. Temeljno pitanje jest otkrivanje proturječnosti komunikacije pri otkrivanju pedagogijskih implikacija utjecaja medija na kulturu, vrijednosti i ponašanja. Tehnološki napredak (računalo, internet, e-pošta, globalizirano obavješćivanje) omogućuje izvanredan pristup informacijama iz medija, ali i manipulacije medijima. Dodatni problem predstavlja raščlamba funkcionalne (odgojne, informativne, obrazovne) od disfunkcionalne (manipulativne) uloge novih medija. Djeca se sve teže nose s izazovima masovnih komunikacija, a sve je zamjetnija socijalna potištenost i izoliranost pojedinca, uz očiti izostanak empatičnosti i nedostatak komunikacije u obitelji o medijskim sadržajima. Analizirana je povezanost uloge roditelja u informiranosti o korištenju inovativnih medija kod djece, te povezanost učestalosti njihove komunikacije u obitelji o medijskim sadržajima i razvoju kulturu komunikacije.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Autor s matičnim brojem:
Mirela Müller, (298176)