Strah od odlaska u školu (CROSBI ID 399379)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Lacko, Mirela
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
hrvatski
Strah od odlaska u školu
Cilj ovog istraživanja je provjeriti postoji li veza između straha od škole i pohađanja „tranzicijskog“ (petog) odnosno „netranzicijskog“ (trećeg i četvrtog) razreda učenika osnovne škole. Strah od škole mjeren je Upitnikom za mjerenje sraha od škole SRAS-1 (engl. School Refusal Assessment Scale). Učenike trećeg i četvrtog razreda svrstali smo u poduzorak razredna nastava, a učenike petog razreda u poduzorak predmetna nastava. Faktorskom analizom glavnih komponenata ekstrahirali smo pet faktora, koje smo interpretirali kao: privrženost roditeljima, tuga i zabrinutost, specifični strahovi u školi, odgovornost i druženje s vršnjacima. Ovi faktori objašnjavaju 62% ukupne varijance rezultata Upitnika za mjerenje straha od škole. Statističkom obradom podataka pokazalo se da se učenici iz poduzorka razredne nastave i oni iz poduzorka predmetne nastave značajno razlikuju u dva faktora, a to su tuga i zabrinutost i specifični strahovi u školi. Dakle, učenici predmetne nastave pokazuju više negativnih emocija (tuga, zabrinutost, bojazan) u školi od učenika razredne nastave. Nadalje, učenici predmetne nastave tužniji su i usamljeniji za razliku od učenika razredne nastave. Izračunom Cronbachovog Alpha koeficijenta procijenjena je pouzdanost tipa unutarnje koegzistencije. Na subuzorku učenika predmetne nastave pouzdanost je visoka.
strah od škole; separacijska anksioznost; odbijanje škole; školska fobija
nije evidentirano
engleski
Fear of going to school
nije evidentirano
fear of school; separation anxiety; school refusal; school phobia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
36
12.11.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb