Dramski izričaj u poticanju nekih kognitivnih i motoričkih funkcija kod djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima (CROSBI ID 399318)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Maras, Martina
Miholić, Damir
hrvatski
Dramski izričaj u poticanju nekih kognitivnih i motoričkih funkcija kod djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima
Motorički poremećaji podrazumijevaju skupinu poremećaja fine i grube motorike i/ili balansa tijela, koji stvaraju teškoće u svakodnevnim funkcionalnim aktivnostima. Kronične bolesti označavaju bolesti drugih organskih sustava koje su dugotrajnog trajanja i zahtjevaju poseban tretman liječenja, kao i organizacije svakodnevnih aktivnosti. Djeca s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima uključena su u različite edukacijske, rehabilitacijske i terapijske tretmane. Mogućnost komplementarne primjene, uz odgovarajuće standardne pristupe, nude i kreativne terapije. Jedna od metoda kreativne terapije je i dramsko izražavanje. Drama je oblik socijalne umjetnosti, u kojem je naglasak stavljen na proces, a ne na završni produkt (kazališna predstava). Dramske aktivnosti uključuju zajednički rad i suradnju te kao takve mogu biti sredstvo mladima u cilju razvoja fizičkih, kognitivnih, emocionalnih i socijalnih vještina. Stoga je cilj ovog istraživanja bio procjena utjecaja dramskog izričaja (i drugih umjetničkih medija) na promjene u somatskom, kognitivnom, emocionalnom i socijalnom području funkcioniranja djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima. Istraživanje se provodilo kroz radionice u produženom stručnm postupku Centra za odgoj i obrazovanje „Goljak“ u Zagrebu, u periodu od veljače do travnja 2015. godine. U istraživanju je sudjelovalo jedanaestero djece u dobi od 12 i 13 godina. Sudjelovanje djece u dramskim aktivnostima procjenjivalo se primjenom Upitnika za procjenu socijalnih vještina (Damjanić, 2014.), Jonesovom adaptacijom skale dramskog sudjelovanja te Vizualno – analognom skalom samoprocjene. Evaluacija je provedena u dvije točke procjene, tj. prije provedbe terapijskog programa i nakon. Vrijednosti za definirane varijable obrađene su metodom kvantitativnih promjena pod modelom analize razlike između inicijalnog i finalnog mjerenja. Dobiveni podaci pokazuju da primjena dramskih tehnika utječe na promjene u opserviranim varijablama kod djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima. Također, rezultati ukazuju na potrebu provedbe daljnjih istraživanja unutar ovog područja.
motorički poremećaji ; kronične bolesti ; drama ; dramske tehnike
nije evidentirano
engleski
Drama expression in the promotion of some cognitive and motor function in children with motor disorders and chronic diseases
nije evidentirano
motor disorders ; chronic diseases ; drama ; dramatic techniques
nije evidentirano
Podaci o izdanju
37
10.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb