Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stjecanje predškolskih medijskih kompetencija iz komunikološke perspektive (CROSBI ID 222315)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Vukić, Tijana Stjecanje predškolskih medijskih kompetencija iz komunikološke perspektive // Medijski dijalozi, 8 (2015), 22; 261-291

Podaci o odgovornosti

Vukić, Tijana

hrvatski

Stjecanje predškolskih medijskih kompetencija iz komunikološke perspektive

Medijske kompetencije pojedinac stječe od predškolske dobi, u nas za sada više neorganizirano i nesustavno zbog neodgovarajuće opće i pedagoške medijske kompetentnosti onih koji skrbe o njegovu razvoju. U Hrvatskoj je uočen nedostatak istraživanja teme medija i predškolaca što, osim sustavne neuključenosti medijskih područja u predškolske programske sadržaje, nedostatka medijski usmjerenog stručnog i cjeloživotnog obrazovanja, rezultira nedostatkom konkretizacije pojedinačnih medijskih kompetencija iz perspektive vertikalnog slijeda odgoja i obrazovanja. Kao prvi prilog popunjavanju te praznine, ovaj rad donosi opću definiciju predškolskih medijskih kompetencija. Cilj istraživanja je bio saznati kvalitetu i kvantitetu utjecaja predškolske ustanove i odgojitelja na razvoj predškolskih medijskih kompetencija. Podaci su prikupljeni metodom anketiranja i metodom promatranja, pri čemu je korišten pripadajući instrumentarij istraživanja – anketni upitnik i dnevnik opažanja. Podaci su obrađeni deskriptivnom statistikom te kvalitativnom deskripcijom. Rezultati istraživanja pokazuju neadekvatnu opremljenost svim medijima u pojedinačnim grupama pulskih predškolskih ustanova, njihovu nedovoljnu dostupnost za svakodnevni rad što je čimbenik favoriziranja knjiga, glazbe i audio priča, a zapostavljanja kompjutora, fotoaparata i kamere. Jednako važno je iznijeti rezultate koji upozoravaju na necjelovitu medijsku kompetentnost odgojitelja. Sve to nikako ne može rezultirati medijski kompetentnim predškolskim djetetom. Prijedlog je prije svega konkretizirati pojedinačne medijske kompetencije djece i svih onih koji o njima skrbe (roditelja, odgojitelja, nastavnika i dr.) na svim odgojnim i obrazovnim razinama.

predškolske medijske kompetencije; (masovni) mediji; medijski odgoj; komunikologija; predškolska ustanova; odgojitelj

Međunarodni znanstveni časopis s međunarodnim recenzentima i međunarodnim uredništvom.

engleski

Acquisition of Preschool Media Competences from Communicological Perspective

nije evidentirano

preschool media competencies; (mass) media; media education; communicology; preschool institution; educator

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (22)

2015.

261-291

objavljeno

1800-7074

2536-5622

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti