Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija (CROSBI ID 222314)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vukić, Tijana ; Youens, Iva
hrvatski
Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija
Svjesni utjecaja televizije kao još uvijek, za djecu, najuvjerljivijeg masovnog medija te nužnosti sustavnosti u razvijanju medijske kompetentnosti djeteta, u ovom radu istražujemo mogućnost uvođenja televizijskog programa kao nastavnog sredstva u obvezne osnovnoškolske nastavne predmete u povećanom obimu s ciljem stjecanja i razvoja osnovnoškolskih medijskih kompetencija. Iako činjenica da se djecu u hrvatskim školama od samog početka osposobljava za razlikovanje, upotrebu i komunikaciju s masovnim medijima, rad problematizira ishode učenja koji nisu u skladu s tim te nedostatnost nastavnih sati namijenjenih sustavnom stjecanju medijskih kompetencija. Ciljevi istraživanja bili su utvrditi: imaju li učenici šestog razreda temeljne televizijske medijske kompetencije, stavove nastavnika o važnosti te teme, njenom uvođenju u obvezne premete te koliko je sadržaja na tu temu u njima trenutno zastupljeno. Podatke smo prikupili koristeći metodološke instrumente: test i intervju te postupak analize sadržaja nastavnog plana i programa jedne tehnološki napredne hrvatske osnovne škole, a obradili ih deskriptivnom statističkom metodom. Dobiveni rezultati potvrđuju prethodna istraživanja provedena u ovoj domeni komunikacijskih, ali i pedagoških znanosti: učenici nemaju razvijene temeljne medijske kompetencije koje se odnose na televiziju, koriste je uglavnom za zabavu, a televizijski programi koje prate neprimjereni njihovoj dobi. Nastavnici, svjesni važnosti sustavnog uvođenja sadržaja medijskog odgoja u osnovne škole, spremni su unijeti promjene. Rad prvi put nudi konkretno i odmah primjenjivo rješenje, uvodeći male, financijski nezahtjevne, mjerljive i istog trena provedljive promjene.
televizija; televizijski program; nastavno sredstvo; masovni mediji; medijske kompetencije; medijski odgoj; medijska kultura; osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Television program as a teaching resource for acquiring primary media competencies
nije evidentirano
television; television program; teaching resource; mass media; media competence; media education; media culture; elementary school
nije evidentirano