Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija (CROSBI ID 222314)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Vukić, Tijana ; Youens, Iva Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija // Medijska istraživanja, 21 (2015), 1; 79-101

Podaci o odgovornosti

Vukić, Tijana ; Youens, Iva

hrvatski

Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija

Svjesni utjecaja televizije kao još uvijek, za djecu, najuvjerljivijeg masovnog medija te nužnosti sustavnosti u razvijanju medijske kompetentnosti djeteta, u ovom radu istražujemo mogućnost uvođenja televizijskog programa kao nastavnog sredstva u obvezne osnovnoškolske nastavne predmete u povećanom obimu s ciljem stjecanja i razvoja osnovnoškolskih medijskih kompetencija. Iako činjenica da se djecu u hrvatskim školama od samog početka osposobljava za razlikovanje, upotrebu i komunikaciju s masovnim medijima, rad problematizira ishode učenja koji nisu u skladu s tim te nedostatnost nastavnih sati namijenjenih sustavnom stjecanju medijskih kompetencija. Ciljevi istraživanja bili su utvrditi: imaju li učenici šestog razreda temeljne televizijske medijske kompetencije, stavove nastavnika o važnosti te teme, njenom uvođenju u obvezne premete te koliko je sadržaja na tu temu u njima trenutno zastupljeno. Podatke smo prikupili koristeći metodološke instrumente: test i intervju te postupak analize sadržaja nastavnog plana i programa jedne tehnološki napredne hrvatske osnovne škole, a obradili ih deskriptivnom statističkom metodom. Dobiveni rezultati potvrđuju prethodna istraživanja provedena u ovoj domeni komunikacijskih, ali i pedagoških znanosti: učenici nemaju razvijene temeljne medijske kompetencije koje se odnose na televiziju, koriste je uglavnom za zabavu, a televizijski programi koje prate neprimjereni njihovoj dobi. Nastavnici, svjesni važnosti sustavnog uvođenja sadržaja medijskog odgoja u osnovne škole, spremni su unijeti promjene. Rad prvi put nudi konkretno i odmah primjenjivo rješenje, uvodeći male, financijski nezahtjevne, mjerljive i istog trena provedljive promjene.

televizija; televizijski program; nastavno sredstvo; masovni mediji; medijske kompetencije; medijski odgoj; medijska kultura; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Television program as a teaching resource for acquiring primary media competencies

nije evidentirano

television; television program; teaching resource; mass media; media competence; media education; media culture; elementary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (1)

2015.

79-101

objavljeno

1330-6928

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice
Indeksiranost