Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Novinarske vještine u hrvatskim visokoškolskim programima za obrazovanje novinara (CROSBI ID 399302)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Vukić, Tijana Novinarske vještine u hrvatskim visokoškolskim programima za obrazovanje novinara / doc.dr.sc. Jelena Jurišić (mentor); prof.dr.sc. Zlatko Miliša (neposredni voditelj). Zadar, Filozofski Fakultet u Zadru Sveučilišta u Splitu, . 2014

Podaci o odgovornosti

Vukić, Tijana

doc.dr.sc. Jelena Jurišić

prof.dr.sc. Zlatko Miliša

hrvatski

Novinarske vještine u hrvatskim visokoškolskim programima za obrazovanje novinara

S obzirom na okolnosti sporog usklađivanja hrvatskog društvenog sustava, posebno obrazovnog, s uspješnim svjetskim trendovima i unatoč višegodišnjem upozoravanju znanstvenika i stručnjaka na obrazovnu krizu hrvatskog novinarstva, hrvatsko visokoškolsko obrazovanje novinara nastavlja proces tranzicije bez dugoročnog rješenja za razvoj stjecanja novinarskih vještina iz obrazovne perspektive. Stoga je svrha doktorske disertacije naslovljene NOVINARSKE VJEŠTINE U HRVATSKIM VISOKOŠKOLSKIM PROGRAMIMA ZA OBRAZOVNJE NOVINARA bila iz obrazovne perspektive novinara ponuditi dugoročno rješenje razvoja novinarskih sposobnosti i kompetencija, dati teorijski i metodološki prilog istraživanju novinarskog obrazovanja te praktični prilog razvoju visokoškolskog sustava za obrazovanje novinara u Hrvatskoj. Isprva su se, prije svega integrirajući komunikologiju i pedagogiju, istraživali aktualni problemi novinarskih vještina u teoriji, praksi i pedagoškoj dokumentaciji visokoškolskog sustava za obrazovanje novinara u Hrvatskoj, ali i šire. Temeljni metodološki proces u izradi ove disertacije bila je metoda analize sadržaja kako literature, tako i pedagoške dokumentacije jer se u dosadašnjim istraživanjima pokazala kao najbolja metoda u istraživačkom praćenju školstva. Iz teorijske perspektive riješen je problem nedostatka jednoznačnog određenja pojma novinarske vještine radi različitih koncepata novinarstva. Njemu se prišlo, ne kao i dosad iz perspektive novinarstva kao djelatnosti, nego iz perspektive novinara. Tako su jednoznačno definirani sljedeći pojmovi: novinarska ličnost, novinarska osobnost, novinarski identitet, novinarska kvalifikacija, novinarske sposobnosti, novinarske kompetencije, novinarska znanja, novinarske vještine, novinarske sposobnosti i novinarske odgovornosti. Iz perspektive društvene prakse novinarstva, prvi je put sustavno i na jednome mjestu donesen pregled novinarskog obrazovanja te relevantnih znanstvenih istraživanja studijskih programa novinarstva, čiji je temeljni metodološki postupak analiza sadržaja. Utvrđen je položaj suvremenog sustava novinarskog obrazovanja u hrvatskom društvenom sustavu, izdvojena su njegova relevantna obilježja, prvi je put sustavno opisana struktura visokoškolskog sustava za obrazovanje novinara u Hrvatskoj i prvi je put definirana četirima okruženjima – obrazovnom, medijskom, institucijsko-organizacijskom i nastavnom. U tom kontekstu i klasifikacija aktualnog hrvatskog sustava za obrazovanje novinara donosi novost u odnosu na prethodne. Iz perspektive pedagoške dokumentacije analiziran je sadržaj svih nastavnih planova i programa koji obrazuju novinare u Hrvatskoj te njima pripadajućih obveznih silabusa. Rezultati provedene analize potvrdili su da se hrvatski visokoškolski sustav za obrazovanje novinara u kontekstu novinarske kvalifikacije ne može odrediti ni obrazovno ni medijski pluralistički, ali za to ima kvalitetnu podlogu. U njemu se trenutačno razvijaju u najvećoj mjeri novinarska znanja, a najmanje novinarske odgovornosti te se nastavnim aktivnostima ne potiče razvoj cjelovite novinarske osobnosti. Budući da je u teorijskom dijelu rada utvrđeno da bi se takvim ishodom obrazovanja – obrazovanjem cjelovitih novinarskih ličnosti, u aktualnom sustavu za obrazovanje novinara, koji kao podlogu za to ima implementaciju bolonjskih principa obrazovanja, iz obrazovne perspektive mogla početi rješavati kriza hrvatskog novinarstva, perspektivni dio ove doktorske disertacije donosi održivi model obrazovanja novinara – model novinarske ličnosti kojim se pedagoški dokumenti u ovom trenutku mogu prilagoditi načelima održivosti. Osnovna obilježja modela novinarske ličnosti koji počiva na holističkom poimanju sustava su cjelovitost, ravnoteža, sinergija, precizno definiran temeljni ishod, prilagodljivost i mogućnost razvoja. Osim modela, u cilju prijedloga drugih istraživanja novinarske ličnosti koje producira visokoškolski sustav za obrazovanje novinara za lakši je unos i analizu podataka iz pedagoških dokumenata kreiran relacijski model podataka SQL Server 2008 Express s analitičkim pogledima te izrađen program za unos i analizu podataka uz pomoć tehnologija .net 4.0 i Lightswitch 2011 aplikacija.

novinarske vještine; novinarstvo; visokoškolski programi za obrazovanje novinara;

nije evidentirano

engleski

Professional Training of Journalists within the Croatian Higher Education Programs

nije evidentirano

journalism skills; journalism; higher education programs

nije evidentirano

Podaci o izdanju

378

13.05.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski Fakultet u Zadru Sveučilišta u Splitu

Zadar

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti