Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 785318

Održivi makreting kao odrednica poslovne uspješnosti


Razum, Andrea
Održivi makreting kao odrednica poslovne uspješnosti, 2015., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb


CROSBI ID: 785318 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Održivi makreting kao odrednica poslovne uspješnosti
(Sustianable marketing as an antecedent of business performance)

Autori
Razum, Andrea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
09.01.2015

Godina
2015

Stranica
269

Mentor
Tomašević Lišanin, Marija

Ključne riječi
održivi marketing; održiva marketinška orijentacija; uspješnost poslovanja; teorija planiranog ponašanja; interesno-utjecajne skupine; PLS-SEM
(Sustainable Marketing; Sustainable Marketing Orientation; Business Performance; Theory of Planned Behaviour; Stakeholder Theory; PLS-SEM)

Sažetak
Marketinška orijentacija se značajno mijenjala zadnjih desetljeća i to kao odgovor na nove ekonomske i drušvene potrebe kao i na suvremene kritike te discipline. Centralna tema ove doktorske disertacije je održivi marketing koji predstavlja suvremenu marketinšku paradigmu promicanja i ostvarivanja trostrukih ciljeva: onih ekoloških, društvenih i poslovnih. U disertaciji je dan sustavan i sveobuhvatan pregled te kritička analiza postojećih spoznaja o održivom marketingu i njegovoj primjeni. S ciljem operacionalizacije pojma, oblikovan je i testiran mjerni instrument konstrukta održivi marketing koji je definiran trima elementima: strateškom integriranosti, društvenom uključenosti te marketinškim sposobnostima. Provedeno je kvantitativno istraživanje na uzorku marketinških menadžera najuspješnijih hrvatskih poduzeća. Utvrđivanje smjera i jakosti utjecaja koju održivi marketing ima na uspješnost poslovanja poduzeća ostvarilo se testiranjem razvijenog PLS-SEM strukturnog modela. U modelu su se također promatrali utjecaji koje imaju namjere u ponašanju menadžera te percipirani pritisak relevantnih dionika na razinu implementacije održivog marketinga. Rezultati istraživanja ukazuju na pozitivan utjecaj održivog marketinga na uspješnost poslovanja poduzeća, na činjenicu da subjektivne norme i kontrola ponašanja pozitivno utječu na razinu implementacije održivog marketinga i upućuju na snagu pritiska koje imaju potrošači, konkurencija i dobavljači te institucionalni dionici na oblikovanje održivog marketinga. Također, s ciljem dobivanja spoznaja o motivima i ponašanju potrošača u pitanjima održivih proizvoda, usluga, marki i poduzeća provelo se kvalitativno istraživanje putem fokus grupi. Rezultati potvrđuju postojanje jaza između namjera i ponašanja, što je još dodatno naglašeno uslijed sve manje raspoloživog dohotka uslijed gospodarske krize.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
067-0000000-2493 - Razvoj suvremenih prodajno-distribucijskih sustava u hrvatskim poduzećima (Marija Tomašević-Lišanin, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Razum, Andrea
Održivi makreting kao odrednica poslovne uspješnosti, 2015., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
Razum, A. (2015) 'Održivi makreting kao odrednica poslovne uspješnosti', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Razum, A.}, year = {2015}, pages = {269}, keywords = {Sustainable Marketing, Sustainable Marketing Orientation, Business Performance, Theory of Planned Behaviour, Stakeholder Theory, PLS-SEM}, title = {Sustianable marketing as an antecedent of business performance}, keyword = {Sustainable Marketing, Sustainable Marketing Orientation, Business Performance, Theory of Planned Behaviour, Stakeholder Theory, PLS-SEM}, publisherplace = {Zagreb} }