Povijesni razvoj koncepcija obrazovanja odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj do 2005. godine (CROSBI ID 399271)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Mendeš, Branimir
Posavec, Koraljka
hrvatski
Povijesni razvoj koncepcija obrazovanja odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj do 2005. godine
Obrazovanje i profesionalni razvoj odgojitelja sastavni su dio različitih koncepcija predškolskog odgoja. Zahtjev za institucijskim odgojem djece predškolske dobi javlja se u 19. stoljeću kao posljedica transformacijskih promjena koje su zahvatile obiteljske odnose. Nagli razvoj prvih predškolskih ustanova ukazao je na potrebu profesionalnog obrazovanja stručnog osoblja - zabavišnih učiteljica. Naime, godine 1880/81. pri Učiteljskoj školi ss. milosrdnica u Zagrebu otvoren je tečaj za zabavišne učiteljice. Tijekom idućih desetljeća sustav obrazovanja odgojitelja mijenjao se i usavršavao u skladu s društvenim promjenama, ali i promjenama u koncepcijama predškolskog odgoja. Pomnom analizom i rekonstrukcijom u radu se identificiraju i istražuju transformacijski procesi s obzirom na ciljeve, sadržaj i sredstva u koncepcijama obrazovanja odgojitelja, a komparativnom analizom identificiraju se i proučavaju dominantne teme u sadržaju obrazovanja odgojitelja u pojedinim razdobljima.
Hrvatska ; odgojitelji ; predškolske ustanove ; profesionalno obrazovanje ; programske koncepcije ; koncepcije predškolskog odgoja.
nije evidentirano
engleski
Historical development of concepts for educators of preschool children in Croatia to the year 2005
nije evidentirano
Croatia ; preschool teachers ; kindergartens ; professional education ; program conceptions ; preschool education systems.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
430
12.03.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Split