Školska psihologija i psihologija obrazovanja u službi jasne komunikacije kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja (CROSBI ID 629273)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rački, Željko
hrvatski
Školska psihologija i psihologija obrazovanja u službi jasne komunikacije kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja
Cilj je ovoga usmenog izlaganja, na prikupljenim primjerima dječjih kreativnih ponašanja, prikazati odnos kreativnih ponašanja u djece i mladih u području znanstvene, umjetničke i svakodnevne kreativnosti s jedne, i kognitivnih, afektivnih i psihomotornih ciljeva učenja s druge strane. Kao jedna od snažno razvijajućih i u svakodnevici utjecajnijih grana psihologije, školska psihologija i psihologija obrazovanja dužne su uputiti odgojno-obrazovnu javnost u kritičnu važnost odgoja i obrazovanja djece i mladih za cjeloživotnu kreativnost u ponašanju. Kad se kreativnost definira kao područno specifičan zadatak, a ne kao arbitraran skup osobina ličnosti, intelektualnih sposobnosti, ili specifičnh vještina mišljenja, naravno, od kojih svaka ostvaruje nezanemarive utjecaje na kreativna ponašanja, tad kreativnost postaje dostupnija metodičkom oblikovanju za uporabu u svakodnevnoj odgojno-obrazovnoj praksi. Podjela sadržaja koje djeca trebaju usvojiti po nastavnim predmetima, djelomično prati i kreativne interese. Rano prepoznavanje interesa za pojedina područja, uz uvažavanje interindividualnih razlika u nizu obilježja u djece, imperativ je u obrazovanju sve, ali posebice one djece s iznimnim potencijalima za kreativno-produktivna ponašanja u, u ovom radu naglašena, područja umjetnosti i znanosti. Komponentni modeli kreativnosti ukazuju na značajan utjecaj socijalnog konteksta na zanemarivanje i gašenje, ali i poticanje i razvoj kreativnosti. Rezultati su ovoga istraživanja o kreativnosti u odgojno-obrazovnom kontekstu, definiranoj kao niz ponašanja, u područjima koja u odraslih prepoznajemo kao umjetnosti i znanosti, od posebne važnosti. To je zbog toga što je kreativnost laka za graduirati po zahtjevnosti, kompleksnosti i težini te potrebnim predznanjima (naukovanje kao proces), kao i oblikovati u metodički praktične i izvedive zadatke stupnjevane prema individualnim potrebama djece, a u cilju njenoga poticanja i razvoja na što je u ovom izlaganju stavljen naglasak prikazom praktičnih primjera učenja za kreativnost u umjetnosti i znanosti.
kreativnost; obrazovni ciljevi; umjetnost i znanost
nije evidentirano
engleski
/
nije evidentirano
/
nije evidentirano
Podaci o prilogu
178-178.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka 23. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA ; Psihologija starenja - pogled u budućnost
Despot Lučanin, J. ; Černja, I. ; Lopižić, J. ; Rudolfi, N.
Šibenik: Naklada Slap
978-953-55079-3-2
Podaci o skupu
23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija starenja - pogled u budućnost
predavanje
04.11.2015-07.11.2015
Šibenik, Hrvatska