Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Usporedba tržišne moći vodećih maloprodavača i proizvođača (CROSBI ID 399245)

Ocjenski rad | diplomski rad

Andrašak, Saša Usporedba tržišne moći vodećih maloprodavača i proizvođača / Dunković, Dario (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Andrašak, Saša

Dunković, Dario

hrvatski

Usporedba tržišne moći vodećih maloprodavača i proizvođača

Trgovina čini značajan segment hrvatskog gospodarstva, te broji značajan broj poduzetnika koji se bave trgovinom kao i ukupan broj zaposlenihu trgovini. Hrvatska maloprodaja se kreće u skladu s europskim i svjetskim trendovima, te potvrđuje svoj važan utjecaj na ukupno gospodarstvo Hrvatske i udio u nacionalnom BDP. Radom se uspoređuje tržišna moć vodećih trgovaca hrvatskih maloprodaja sa tržišnom moći vodećih proizvođača hrane u Hrvatskoj. Grupu vodećih hrvatskih maloprodavača čine Konzum, Plodine, Lidl, Kaufland i Spar, dok grupu vodećih proizvođača hrane čine Vindija, Pik mesna industrija, Podravka, Belje i Dukat. Odabir vodećih pet maloprodavača i vodećih pet proizvođača temeljen je na rang listi najviše ostvarnih prihoda u 2014. godini. Istraživanjem financijskih rezultata poslovanja i ključnih financijskih parametara uspoređuju se i odmjeravaju snage odabranih grupa subjekata te njihove pregovaračke pozicije. Razmatraju se njihovi ključni financijski pokazatelji poslovanja, poput ukupne vrijednosti prodaje, ukupnih prihoda, operativne dobiti, neto dohotka ili profita, koeficijenta obrtaja ukupne imovine, povrata na imovinu i tomu slično. Po obradi podataka donose se zaključci o ostvarenoj tržišnoj premoći u razmatranom razdoblju od 2010 – 2014. godine. U radu je obrađena i tema tranzicije moći maloprodavača i proizvođača na svjetskim tržištima tijekom 20-godišnjeg perioda. Zaključeno je kako unatoč medijskoj dominaciji maloprodavača, tržišna moć ostaje u rukama proizvođača prehrane, dokazano boljim rezultatima poslovanja i ostvarenim višim maržama. Uzimajući u obzir izrazito jaku dominaciju trgovinskog spram proizvođačkog sektora u Hrvatskoj, radom se ipak utvrdilo da i u Hrvatskoj nije došlo do značajnije premoći maloprodavača, te da su proizvođači i ovdje uspjeli ostvariti više marže od maloprodavača.

trgovina ; maloprodaja ; proizvodnja ; financijski pokazatelji

nije evidentirano

engleski

Market power comparison between key retailers and producers

nije evidentirano

trade ; retail ; production ; financial indicators

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46

30.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija