Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje prava potrošača i očekivanja u Hrvatskoj (CROSBI ID 399240)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kramar, Ivona Istraživanje prava potrošača i očekivanja u Hrvatskoj / Dunković, Dario (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Kramar, Ivona

Dunković, Dario

hrvatski

Istraživanje prava potrošača i očekivanja u Hrvatskoj

Ovaj diplomski rad bavi se istraživanjem prava potrošača i ispituje njihova očekivanja u budućnosti. Prava potrošača su kompleksan pojam koji ujedinjuje mnoge institucije, udruge i zakone koji se bave zaštitom potrošača i njihovom sigurnom kupovinom i konzumacijom dobara i usluga. Sva prava potrošača su podijeljena u 7 kategorija koja vrijede na području Europske unije pa tako i na području Republike Hrvatske. Kako bi se na tržištu odvijao pošten proces trgovanja bitno je provoditi mjere politike zašite potrošača kojima se štite interesi potrošača a koji su doneseni od institucija kao što je Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva koji sudjeluje u izradi i provedbi zakona iz ovog područja, savjetodavno tijelo Nacionalno vijeće za zaštitu potrošača, Državni inspektorat, Hrvatska gospodarska komora te različite udruge sa područja Hrvatske i EU. Iz perspektive marketinga koji ima velik utjecaj na potrošačevo ponašanje razvio se konzumerizam koji je utjecao na pojavu društveno odgovornog marketinga, pokreta koji štiti potrošače i doprinosi boljem razvitku zajednice. Mnoge društvene okolnosti poput kulture, ekonomske krize, digitalne revolucije, povećane potrošnje utječu i na veliku potrebu za zaštitom potrošača. U radu su detaljnije analizirane provedene ankete na području Hrvatske i EU provedene od strane Europske komisije iz kojih se s obzirom na odgovore može vidjeti kako postoji mal postotak potrošača koji znaju koja su njihova prava, koji znaju kome i kako se obratiti prilikom nastanka problema ili nezadovoljavajuće kupovine dok s druge strane postoji velik interes za odgovorno ponašanje i poštivanje zakona. Provedbom vlastite ankete kojom su se ispitivala očekivanja potrošača s obzirom na trenutno stanje u zemlji došlo se do zaključka kako postoji pozitivno razmišljanje vezano uz buduće kupovne procese.

zaštita potrošača ; potrošačka politika ; očekivanja

nije evidentirano

engleski

Examination of consumer rights and expectations in Croatia

nije evidentirano

consumer protection ; consumer policy ; expectations

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

29.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija