RAZVOJ MALOPRODAJE U HRVATSKOJ (CROSBI ID 399238)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rumek, Ivana
Dunković, Dario
hrvatski
RAZVOJ MALOPRODAJE U HRVATSKOJ
Maloprodaja ima ulogu posrednika između krajnjih potrošača i proizvođača odnosno ponuđača marke. U Hrvatskoj, poduzeća u maloprodaji se klasificiraju na prodavaonice koje nude pretežno prehrambene proizvode i na prodavaonice s pretežno neprehrambenim proizvodima. Veličina poduzeća se uobičajeno mjeri kroz broj zaposlenih, imovinu i prodaju, a uspješnost poslovanja kroz različite pokazatelje profitabilnosti kao što su bruto i neto profitna marža te povrat na ukupnu imovinu i povrat na ukupni kapital. Djelatnost trgovine se suočava s velikim izazovima kao što su konkurencija i koncentracija na domaćem tržištu, uvođenje novih tehnologija, globalizacija i sl. Ograničavajući čimbenici rasta maloprodaje su: nezaposlenost i niska kupovna moć, niska ekonomska očekivanja potrošača te nestabilno makroekonomsko okruženje. Rastućibruto društveni proizvod (BDP) utječe na porast potrošnje i maloprodajnog prometa. Budući razvoj trgovine ovisi o sposobnosti prilagodbe zahtjevima tržišta i zakonodavstvu te praćenju tehnoloških dostignuća.
maloprodaja; pokazatelji profitabilnosti; BDP; ograničavajući čimbenici rasta maloprodaje; budući razvoj trgovine
nije evidentirano
engleski
DEVELOPMENT OF RETAILING IN CROATIA
nije evidentirano
retail; indicators of profitability; GDP; limiting factors of retail growth; future development of trade
nije evidentirano
Podaci o izdanju
47
29.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb