Mogući učinci bihevioralne ekonomike na poslovanje prodavaonice (CROSBI ID 399234)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Horvat, Matea
Dunković, dario
hrvatski
Mogući učinci bihevioralne ekonomike na poslovanje prodavaonice
Bihevioralna ekonomika danas je izrazito zastupljena na gotovo svim područjima, od financija, proizvodnje, marketinga, mirovinskog sustava i osiguranja, zdravstva, obrazovanja, maloprodaje i mnogim drugim. Kako ponašanje potrošača i odluke koje donose nisu uvijek racionalne, bihevioralna ekonomika nastoji utvrditi što je to bitno potrošaču kada odabire neki proizvod između nekolicine njih. Svaki je odabir težak jer se nastoji ostvariti vlastita dobrobit i opće blagostanje, stoga se sve češće javljaju razni poticaji (engl. Nudging) usmjereni prema kupcima. Nudging je "proizvod" bihevioralne ekonomike, a zadatak mu je poticanje potrošača da donese odluku koja je za njega najbolja. U radu su razrađeni pojmovi bihevioralna ekonomika, razlika eksperimentalne i bihevioralne ekonomike, područja primjene bihevioralne ekonomike, odlike ponašanja potrošača i njihov utjecaj na poslovanje prodavaonice, nastanak potrošačkog društva, što su heuristike, te što je nudging i mogućnosti njegove primjene u maloprodajnoj prodavaonici na primjeru certificirane zdrave hrane.
bihevioralna ekonomika ; potrošači ; heuristika ; maloprodaja ; poticaj ; nudging
nije evidentirano
engleski
Possible impacts of behavioural economics principles on retail store operations
nije evidentirano
Behavioral economics ; consumers ; heuristics ; retail ; nudging
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
24.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb