Uloga obilježja proizvoda u percepciji kvalitete privatnih maraka (CROSBI ID 399210)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Karalić, Ljubica
Horvat, Sandra
hrvatski
Uloga obilježja proizvoda u percepciji kvalitete privatnih maraka
Privatne marke su posljednih godina zauzele značajne tržišne udjele na svjetskim pa tako i na hrvatskom tržištu. Primjećen je njihov konstantan rast i razvoj. Poboljšava se njihov odnos cijene i kvalitete, a samim time i percepcija potrošača o kvaliteti tih proizvoda. Privatne marke prisutne su u velikom broju kategorija proizvoda. Kako potrošači nemaju iskustva sa svim proizvodima, za procjenu i percepciju kvalitete koriste se unutarnjim i vanjskim čimbenicima. Potvrđeni su vanjski čimbenici (ime marke, cijena, učestalost oglašavanja, ambalaža) kojima potrošači najčešće utvrđuju unutarnje karakteristike proizvoda kao što su okus, kvaliteta sastojaka i sveukupna kvaliteta. Razna do sada provedena istraživanja utvrdila su da postoje razlike u tome koliko se potrošači oslanjaju na pojedine vanjske čimbenike prilikom procjene unutarnjih čimbenika ovisno o tome jesu li potrošači više naklonjeni privatnim ili proizvođačkim markama. Istraživanje provedeno za potrebe rada također je pokazalo kako u Hrvatskoj postoje potrošači skloni kao i oni neskloni privatnim markama te kako se prilikom ocjene okusa najviše služe imenom marke dok se za procjenu kvalitete ipak oslanjaju na cijenu.
Privatne marke; kvaliteta; percepcija potrošača
nije evidentirano
engleski
The role of product characteristics in perception of private labels quality
nije evidentirano
private label; quality; consumer's perception
nije evidentirano
Podaci o izdanju
45
28.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb