Povezanost stila života sa stavom i namjerom kupnje privatnih marki prehrambenih proizvoda (CROSBI ID 399204)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Žalac, Nikolina
Horvat, Sandra
hrvatski
Povezanost stila života sa stavom i namjerom kupnje privatnih marki prehrambenih proizvoda
Predmet ovog rada je povezanost stila života sa stavom i namjerom kupnje privatnih marki prehrambenih proizvoda. Znajući da potrošači različitih stilova života imaju i različite stavove, istraženo je postoji li povezanost među navedenim varijablama, zbog važnosti koje navedeno može imati za proizvođače prehrambenih proizvoda. S obzirom na zadano, cilj je bio izdvojiti segmente potrošača s obzirom na stil života u prehrani, utvrditi njihove specifičnosti s obzirom na prikupljene demografske podatke i utvrditi kako percipiraju privatne marke prehrambenih proizvoda (percepcija cijene, kvalitete, vrijednosti, zemlje porijekla, zadovoljstva ponudom, lojalnosti, preporuke). Kao mjerni instrument stila života u prehrani korišten je mjerni instrument FRL – Food Related Lifestyle Instrument sa 69 tvrdnji koje putem ljestvice Likertovog tipa mjere pet različitih dimenzija: način kupnje, aspekt kvalitete, način pripreme hrane, situacije u kojima se hrana konzumira te motivi kupnje. Metode korištene pri analizi prikupljenih podataka su klaster analiza, hi-kvadrat test i Kruskal Wallisov test. Dobiveni rezultati ukazuju na postojanje tri segmenata potrošača s obzirom na stil života u prehrani. Radi se o Tradicionalistima (2%), Eksperimentalistima (60, 5%) i Relaksiranima (37, 6%). Segmenti se uglavnom karakteriziraju kao i u prethodnom istraživanju Kesić i Piri Rajh iz 2009. godine. Istraživanjem je dokazano da postoji povezanost između stava i stila života u prehrani, a Eksperimentalisti su skupina čiji su stav i namjera kupovine privatnih marki pozitivniji nego kod drugih. Pri utvrđivanju značajnosti određenih tvrdnji u vezi percepcije privatnih marki za pojedini segment, rezultati potvrđuju postojanje statističkih razlika među segmentima potrošača. Rezultati i zaključci mogu se koristiti pri izradi i prilagodbi marketinških strategija privatnih marki prehrambenih proizvoda specifičnim segmentima potrošača s obzirom na stil života. Također, moći će poslužiti i pri razvoju novih prehrambenih proizvoda privatnih marki i usmjeravanju komunikacije na ciljne segmente potrošača. Zbog ograničenja koja istraživanje nosi, rezultate je moguće koristiti s oprezom.
stil života; privatna marka; stav; namjera kupnje
nije evidentirano
engleski
Relation of a lifestyle with atittude and purchase intention of private labels food products
nije evidentirano
lifestyle; private label; attitude; buying intention
nije evidentirano
Podaci o izdanju
78
28.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb