Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Acquisition of prepositions in Croatian language (CROSBI ID 399195)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kaštelančić, Ana Acquisition of prepositions in Croatian language / Arapović, Diana (mentor); Hržica, Gordana (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2014

Podaci o odgovornosti

Kaštelančić, Ana

Arapović, Diana

Hržica, Gordana

engleski

Acquisition of prepositions in Croatian language

Usvajanje prijedloga tema je koja zaokuplja pažnju istraživača različitih profila koji promatraju jezični razvoj. Djeca u dobi od prve do treće godine života usvajaju bazu materinskog jezika i brzo povećavaju svoj vokabular razvojem promjenljivih i nepromjenljivih vrsta riječi. Brojna su istraživanja u različitim jezicima promatrala redoslijed pojavljivanja prijedloga u dječjem jeziku, a prijedlozi se kao skupina riječi mogu promatrati i kroz ulogu koju imaju unutar iskaza. Cilj je ovog istraživanja ispitati mogućnost primjene podjele prijedloga u hrvatskom jeziku na četiri kategorije: semileksičke, funkcionalne, adverbijalne i čestice (Littlefield, 2009., prema Thomann, 2013.). Očekuje se da će se u govoru djece prvo pojaviti semileksički prijedlozi koji nose deskriptivni sadržaj te da će biti najmanja pojavnost adverbijalnih prijedloga u iskazima zbog preklapanja s kategorijom priloga. Promatraju se i analiziraju iskazi djece iz Hrvatskog korpusa dječjeg jezika (Kovačević, 2002) i zaključuje da djeca u najranijoj dobi prvo proizvode semileksičke prijedloge, potom funkcionalne prijedloge koji imaju važnu ulogu u povezivanju elemenata u sintagmu koji upućuju na to koliko je morfologija hrvatskog jezika važna prilikom usvajanja pojedinih prijedloga. Adverbijalni prijedlozi su najmanje zastupljeni u iskazima djece govornika hrvatskog jezika, a kategorija čestica ne odgovara postojećim prijedlozima u hrvatskom jeziku. Greške koje se javljaju u iskazima djece upućuju na ulogu morfološke složenosti hrvatskog jezika i utjecaja govora odraslih na proces jezičnog razvoja koji podrazumijeva i usvajanje i upotrebu prijedloga.

prepositions; Croatian; semi-lexical; functional; adverbial

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41

01.11.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano