Koncept vode u reklamama za proizvode za njegu tijela (CROSBI ID 628923)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bertoša, Mislava ; Miškulin Saletović, Lucia
hrvatski
Koncept vode u reklamama za proizvode za njegu tijela
Cilj je ovoga rada ispitati značenje i funkciju koncepta vode u reklamama za proizvode za njegu tijela iz kontrastivne semiotičke i multimodalne perspektive. Istraživanje provedeno na korpusu reklama u tisku iz druge polovice 19. stoljeća i suvremenih reklama pokazalo je da se pojam vode najprije povezivao s unutarnjom njegom tijela (kisele i izvorske vode za ublažavanje smetnji probavnog sustava), dok je u suvremeno doba jedna od osnovnih zadaća pružanje dugotrajne i optimalne hidratacije izvanjskim djelovanjem na tijelo. Koncept vode zastupljen je u različitim sastavnim elementima te na različitim razinama reklama. Na verbalnoj je razini najzastupljeniji u udarnim naslovima i glavnim tekstovima u kojima se provlači u obliku ključnih riječi (smirivanje i ublažavanje boli u 19. stoljeću ; hidratacija u 21. stoljeću) koje promiču posebno važne vrijednosti proizvoda i imaju značajnu ulogu u argumentacijskoj strukturi. U korpusu su zabilježene i takozvane negativne ključne riječi vezane uz koncept vode. Služe za navođenje negativnih svojstava i neželjenih posljedica koje nastaju nekorištenjem proizvoda (bol u 19. stoljeću ; suhoća u 21. stoljeću), čime se na primatelje apelira uspostavljanjem i naglašavanjem kontrasta između razlika u raspoloženju te izgledu kože uslijed korištenja i nekorištenja proizvoda, što je zastupljeno i na slikovnoj razini.
voda ; reklame za njegu tijela ; izvanjsko i unutranje djelovanje ; multimodalnost
nije evidentirano
engleski
The Concept of Water in Advertisements of Body Care Products
nije evidentirano
water ; advertisements of body care products ; externality and internality ; multimodality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
367-387.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova s Međunarodnog znanstvenog skupa Zadarski filološki dani 6 održanog u Zadru i Novalji 25. i 26. rujna 2015.
Božić, R. ; Kuvač-Levačić, K.
Zadar: Sveučilište u Zadru
1846-4995
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096