Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 783312

Struktura metaemocija majki sigurno i nesigurno privržene djece u dobi od 5 do 7 godina


Cakić, Lara
Struktura metaemocija majki sigurno i nesigurno privržene djece u dobi od 5 do 7 godina // Klinička psihologija, 8 (2015), 1; 5-17 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Struktura metaemocija majki sigurno i nesigurno privržene djece u dobi od 5 do 7 godina
(The structure of metaemotions of the mothers of securely and the mothers of insecurely attached children at the age of five to seven)

Autori
Cakić, Lara

Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 8 (2015), 1; 5-17

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Privrženost; predškolska dob; metaemocije majki
(Attachment; preschoolers; mother`s meta-emotions)

Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi razlikuju li se majke sigurno privržene djece i majke nesigurno privržene djece u dobi od 5 do 7 godina pri osjećaju vlastite tuge i intenzivne ljutnje, svjesnosti vlastitih i dječjih emocija tuge i intenzivne ljutnje te postupanja s dječjim emocijama. U ispitivanju je sudjelovalo 80 djece u dobi od 5 do 7 godina s njihovim majkama. Primijenjene su: Tehnika za procjenu vrste privrženosti djece u dobi od 5 do 7 godina (Manchester Child Attachment Story Task – MCAST), (Green, Stanley i Goldwyn, 2000) i upitnik „Struktura roditeljskih metaemocija“ (Brajša-Žganec, 2002). MCAST polustrukturirana je tehnika za procjenu privrženosti, u kojoj se koristi igra lutkama, a sastoji se od 5 priča koje dijete treba završiti. Struktura roditeljskih metaemocija upitnik je koji je prilagođen prema Intervjuu o metaemocijama (Gottman, Katz i Hooven, 1996) te sadrži tvrdnje koje se odnose na emocije tuge i ljutnje. Dobiveni rezultati pokazuju da nema razlika između majki sigurno privržene djece i majki nesigurno privržene djece pri osjećaju vlastite tuge i intenzivne ljutnje, svjesnosti vlastitih i dječjih emocija tuge i intenzivne ljutnje te postupanja s dječjim emocijama. Na uzorku djevojčica dobivena je razlika između majki sigurno privrženih djevojčica i majki nesigurno privrženih djevojčica na skali Osjećaj vlastite tuge i intenzivne ljutnje. Majke sigurno privrženih djevojčica imaju viši rezultat od majki nesigurno privrženih djevojčica. S obzirom na nedostatak istraživanja privrženosti kod djece predškolske dobi u našoj kulturi, potrebno je raditi daljnja istraživanja karakteristika skrbnika i djece povezanih s razvojem privrženosti. Time se omogućava i trijaža skrbnika koji su u riziku razviti nesigurnu privrženost sa svojom djecom te daje mogućnost uključivanja u ranu intervenciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Lara Cakić, (285326)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • PsychINFO