ŠTO JE OPISNO U OPISIMA? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi) (CROSBI ID 628753)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Cvikić, Lidija ; Aladrović Slovaček, Katarina
hrvatski
ŠTO JE OPISNO U OPISIMA? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi)
Djeca koja hrvatski usvajaju kao materinski jezik pridjeve proizvode već u dobi od 1, 4 godine, prvi su pridjevi opisni, a uglavnom se usvajaju u antonimskim parovima (velik-malen). No, nepoznat je dalji tijek bogaćenja rječnika izvornih govornika hrvatskoga jezika pridjevima. U ovome se radu na temelju proizvodnje opisivačkih tekstova istražuje uporaba pridjeva kod izvornih govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi. Računalno-jezičnom analizom sastavaka istražuju se kvantitativni i kvalitativni podatci o uporabi pridjeva. U skladu s očekivanjima, učenici prvog obrazovnog razdoblja imaju ustaljen repertoar pridjeva, a do kvalitativne razlike u uporabi pridjeva dolazi u drugom obrazovnom razdoblju. Dobiveni rezultati potvrđuju dosadašnje spoznaje o morfološkim obilježjima tekstova na hrvatskome jeziku, ali i pokazuju posebnosti uporabe pridjeva u tekstovima izvornih govornika mlađe školske dobi. Rezultati se također tumače iz perspektive obrazovne lingvistike i metodike nastave Hrvatskoga jezika.
opisivanje ; jezik učenika mlađe školske dobi ; pridjevi
nije evidentirano
engleski
What is Descriptive in Descriptions? (Usage of adjectives in descriptive texts written by Croatian native speakers at early school age)
nije evidentirano
description ; Croatian native speakers at early school age ; adjectives
nije evidentirano
Podaci o prilogu
449-465-x.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Badurina, Lada
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
9789537975159
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096