Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 782569

Prikaz slučaja kroz program rada Hrvatske udruge za ranu intervenciju u djetinjstvu


Jurić, Dunja
Prikaz slučaja kroz program rada Hrvatske udruge za ranu intervenciju u djetinjstvu // Međunarodni znanstveno-stručni skup XVIII. dani psihologije u Zadru : sažeci radova = International Scientific and Professional Conference 18th Days Psychology in Zadar : papers summaries / Penezić, Zvjeszana ... et all (ur.).
Zadar: Sveučilište, Odjel za psihologiju = University, Department of Psychology, 2012. str. 207-207 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)


Naslov
Prikaz slučaja kroz program rada Hrvatske udruge za ranu intervenciju u djetinjstvu
(Case Study through Work Programme of Croatian Association on Early Childhood Intervention)

Autori
Jurić, Dunja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Međunarodni znanstveno-stručni skup XVIII. dani psihologije u Zadru : sažeci radova = International Scientific and Professional Conference 18th Days Psychology in Zadar : papers summaries / Penezić, Zvjeszana ... et all - Zadar : Sveučilište, Odjel za psihologiju = University, Department of Psychology, 2012, 207-207

ISBN
9789537237349

Skup
Dani psihologije (18 ; 2012)

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.-26.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Rana intervencija ; razvojni rizici ; poremećaji autističnog spektra ; individualni program

Sažetak
Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu nevladina je udruga koja okuplja stručnjake u području rane intervencije – psihologe, defektologe, liječnike, pedagoge, rehabilitatore – s ciljem stvaranja sustava rane intervencije i promicanja znanstveno utemeljenih programa koji će pridonijeti dobrobiti mlađe djece s biološkim ili socijalnim rizikom, kao i kvaliteti života njihovih obitelji. Rana intervencija se odnosi na sve oblike poticanja orijentiranog prema djeci i savjetovanja orijentiranog prema roditeljima, koji se primjenjuju kao izravne i neposredne posljedice nekog utvrđenog razvojnog rizika ili razvojne teškoće. Osnovni je cilj rane intervencije osnažiti razvoj i prevenirati neželjene posljedice. Među razvojim rizicima i teškoćama djece uključene u program učestalošću se ističu obilježja karakteristična za ADHD i poremećaje autističnog spektra. Primjeri takvih obilježja, karakteristični za specifičan slučaj djeteta koji ću prikazati, su: izostanak razvoja odnosa s vršnjacima primjerenog razvojnom stupnju, malo ili nimalo zanimanja za uspostavljanje prijateljstava, nerazumijevanje pravila socijalnih interakcija, izostanak socijalne ili emocionalne uzajamnosti, nepoimanje potreba drugih, kašnjenje razvoja govornog jezika, restriktivni, repetitivni i stereotipni modeli ponašanja, interesa i aktivnosti, nefleksibilno priklanjanje specifičnim, nefunkcionalnim rutinama ili ritualima. Raspon interesa je ograničen, a banalne promjene u okolini uzrokuju impulzivne, neprimjerene reakcije. Popratna su obilježja hipervigilnost pažnje, impulzivnost, ispadi bijesa i agresivnost. Program prilagođen potrebama djeteta provodila sam u suradnji s odgajateljicama i stručnim suradnicama vrtića, tri puta tjedno kroz deset mjeseci. Program je uključivao interakciju s odgojiteljima i osobnim pomagačem, interakciju s vršnjacima, poticanje socijalizacijskih vještina, uključivanje u igru i aktivnosti skupine te poticanje samopoštovanja. Cilj programa bio je poticanje i unaprijeđenje interakcija s vršnjacima, te komunikacijskih i socijalnih vještina. Kroz odgovaranje na djetetove interese, širenje igre, poticanje kreativnosti i interakcije s vršnjacima, pomoć u ostvarivanju komunikacije i poticanje djetetovog samopoštovanja, postupno su ostvarene pozitivne promjene. Uz čimbenike poput osobnog razvoja i interakcije s vršnjacima, primijenjeni individualizirani program rezultirao je konkretnim, vidljivim napretkom u socijalnim interakcijama i neverbalnom ponašanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Hrvatski studiji, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Dunja Jurić Vukelić, (364495)