Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitivanje razvoja leksičke kompetencije osnovnoškolskih učenika na primjeru poznavanja frazema (CROSBI ID 628663)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Gazdić-Alerić, Tamara ; Vranešević, Dunja ; Pešić- Ilijaš, Tatjana Ispitivanje razvoja leksičke kompetencije osnovnoškolskih učenika na primjeru poznavanja frazema // Researching Paradigms of Childhood and Education / Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja: Zbornik radova / Book of selected papers / Cvikić, Lidija ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Gruić, Iva et al. (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 156-169

Podaci o odgovornosti

Gazdić-Alerić, Tamara ; Vranešević, Dunja ; Pešić- Ilijaš, Tatjana

hrvatski

Ispitivanje razvoja leksičke kompetencije osnovnoškolskih učenika na primjeru poznavanja frazema

Analizom Nastavnoga plana i programa za osnovnu školu (2006.) i udžbenika predmeta Hrvatski jezik uočeno je da se frazeologiji i frazemima hrvatskoga jezika ne posvećuje dovoljno pozornosti, u čemu se prepoznaje i uzrok nerazumijevanja teksta u cjelini u kojima se frazemi pojavljuju. Polazište istraživanja bila je pojavnost frazema u udžbenicima za 4. razred osnovne škole, kao završnoga razreda u razrednoj nastavi, i ispitivanje razumijevanja frazema iz proučenih udžbenika među učenicima 4. razreda. Istim su testovima ispitani i učenici 8. razreda osnovne škole. U istraživanju se pošlo od pretpostavke da učenici znaju značenje frazema jer se oni nalaze u njihovim čitankama i jezičnim udžbenicima Hrvatskoga jezika te da će učenici 8. razreda pokazati bolje rezultate u razumijevanju frazema s obzirom na to da su jezično kompetentniji od učenika 4. razreda i da su frazeme obrađivali na nastavi u skladu s nastavnom jedinicom predviđenom Nastavnim planom i programom za OŠ. Istraživanje je provedeno u osnovnim školama Grada Zagreba (N = 300). Na temelju dobivenih rezultata razumijevanja frazema moći će se donijeti odgovarajući zaključci u vezi s tim jesu li učenici dovoljno upoznati sa značenjem frazema s kojima se susreću u svojim udžbenicima i treba li uključiti frazeologiju u kurikul od razredne do sveučilišne nastave s primjerenijim brojem sati, što bi sigurno pridonijelo kvalitetnijem razumijevanju značenja frazema i kvalitetnijem razumijevanju značenja različitih vrsta i govorenih i pisanih tekstova u kojima se oni pojavljuju.

frazem; komunikacijska kompetencija; kurikul; nastava jezika; udžbenici

nije evidentirano

engleski

Knowledge of idioms as a means of researching the lexical competence of primary school students

nije evidentirano

communicative competence; curriculum; idiom; language classes; textbooks

nije evidentirano

Podaci o prilogu

156-169.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Researching Paradigms of Childhood and Education / Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja: Zbornik radova / Book of selected papers

Cvikić, Lidija ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Gruić, Iva ; Majhut, Berislav ; Zergollern-Miletić, Lovorka

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-79-3

Podaci o skupu

8. Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – II. simpozij: Dječji jezik i kultura

predavanje

13.04.2015-15.04.2015

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija