Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnog čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku (CROSBI ID 398895)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Budinski, Vesna Metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnog čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku / Bežen, Ante (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Budinski, Vesna

Bežen, Ante

hrvatski

Metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnog čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku

Metodički sadržajno-vremenski optimum početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku u ovom se radu utemeljuje na teorijskim razmatranjima i provedenome istraživanju. Početno čitanje i pisanje do razine automatizacije obuhvaća produkciju u pisanju te razumijevanje teksta u čitanju – pronalaženje, tumačenje i objedinjavanje podataka u tekstu. S obzirom na specifičnosti područja početnoga opismenjavanja i njegovu interdisciplinarnost određujemo svrhu i cilj početnoga čitanja i pisanja kako bi se mogao odrediti sadržaj poučavanja koji će omogućiti dosezanje toga cilja te vrijeme potrebno za sustavnu metodičku provedbu i metodičke postupke koji će optimizirati prijenos sadržaja. Rezultati su potvrdili da većina učitelja (96% ; N = 323) smatra kako jedan školski sat nije dostatan za sustavnu metodičku provedbu sadržaja u svim nastavnim etapama i situacijama relevantnima za učenje velikih i malih tiskanih slova te da 95% ispitanika misli kako bi poučavanje tijekom dva školska sata bilo učinkovitije. Gotovo polovica ispitanika (49, 8%) smatra da je prikladno razdoblje za poučavanje početnoga čitanja i pisanja 1, 5 školska godina. Samo 3% učitelja smatra da učenici na kraju prvoga razreda ovladavaju početnim čitanjem i pisanjem na razini automatizacije. Stoga zaključujemo da je poučavanje potrebno vremenski uskladiti s dinamikom učenja i jezičnoga razvoja učenika. Iz rezultata istraživanja provedenoga s učenicima (N = 417) proizlazi da na kraju prvoga razreda osnovne škole učenici nisu ovladali početnim čitanjem i pisanjem, a osobito ne na razini automatizacije. U radu predlažemo metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku u četiri ciklusa tijekom dvije školske godine kako bi učenici ovladali aktivnim govorenjem i slušanjem, čitanjem i pisanjem do razine automatizacije.

početno čitanje i pisanje; hrvatski jezik; metodički sadržajno-vremenski optimum

nije evidentirano

engleski

Optimum methodological content and time-frame for teaching initial reading and writing in the Croatian language

nije evidentirano

initial reading and writing; Croatian language; optimum content and time-frame for teaching

nije evidentirano

Podaci o izdanju

280

22.05.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija, Filologija