Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Recepcija teksta na novoštokavskoj ikavici (govoru bunjevačkih Hrvata u Bačkoj) kod učenika štokavaca i kajkavaca u Hrvatskoj (CROSBI ID 54743)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Bežen, Ante ; Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna Recepcija teksta na novoštokavskoj ikavici (govoru bunjevačkih Hrvata u Bačkoj) kod učenika štokavaca i kajkavaca u Hrvatskoj // Dani Balinta Vujkova - Dani hrvatske knjige i riječi / Čeliković, Katarina (ur.). Subotica: Hrvatska čitaonica, 2014. str. 24-40

Podaci o odgovornosti

Bežen, Ante ; Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna

hrvatski

Recepcija teksta na novoštokavskoj ikavici (govoru bunjevačkih Hrvata u Bačkoj) kod učenika štokavaca i kajkavaca u Hrvatskoj

Hrvatski se identitet može grupirati u pet ključnih sastavnica: etnički, geografski, politički, kulturni, jezični i vjerski. U jezičnom kontekstu identitet uključuje razvoj i razvedenost jezika pa u poučavanju treba osobitu pažnju posvetiti dijalektima i govorima. Te su jezične pojavnice polazište za poučavanje i učenje standardnoga jezika u metodičkome kontekstu. Novoštokavska je ikavica važna u oblikovanju i očuvanju nacionalnog identiteta bunjevačkih Hrvata u Bačkoj. Cilj je istraživanja u ovome radu bio utvrditi mogućnost recepcije teksta (narodne pripovijetke iz sakupljačkog opusa Balinta Vujkova Mladi zdravi, vridni ko mravi) na novoštokavskoj ikavici (govoru bunjevačkih Hrvata u Bačkoj) kod učenika štokavaca i kajkavaca u Hrvatskoj. U radu je evidentirano koji postotak učenika u Zagrebu (Republika Hrvatska) (N=37) razumije korpus riječi novoštokavske ikavice s drukčijim refleksom glasa ӗ (jat), korpus riječi u kojima se gubi glas/slovo h ili se zamjenjuje glasom/slovom v, korpus riječi koje nisu uobičajene u govoru štokavaca i kajkavaca u Hrvatskoj te koji postotak učenika razumije korpus riječi koje nisu u standardnom hrvatskom jeziku. Evidentiran je i postotak učenika koji razumiju sintagme iz teksta Balinta Vujkova Mladi zdravi, vridni ko mravi na novoštokavskoj ikavici (govoru bunjevačkih Hrvata) te je uspoređeno razumijevanje riječi i razumijevanje sintagmi kojih su te riječi strukturni dio. Na temelju rezultata ovoga istraživanja može se zaključiti da uz primjerene i dobro osmišljene metodičke postupke, etape i situacije, učenici mogu primati tekst i poruke teksta koji je pisan jezikom različitim od njihova govora ili od standardnoga hrvatskoga jezika kojemu su često izloženi.

recepcija teksta, jezični identitet, novoštokavska ikavica

nije evidentirano

engleski

The reception of the text

nije evidentirano

the reception of the text, language identity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

24-40.

objavljeno

Podaci o knjizi

Dani Balinta Vujkova - Dani hrvatske knjige i riječi

Čeliković, Katarina

Subotica: Hrvatska čitaonica

2014.

978-86-84783-25-9

Povezanost rada

Pedagogija, Filologija