Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (CROSBI ID 54741)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Bežen, Ante ; Kolar Billege, Martina Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku // Iskustva i perspektive ranoga učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu / Kos-Lajtman, Andrijana ; Cvikić, Lidija ; Bežen, Ante et al. (ur.). Zagreb, 2014. str. 9-20

Podaci o odgovornosti

Bežen, Ante ; Kolar Billege, Martina

hrvatski

Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku

Sastavnice nastavnog predmeta Hrvatski jezik, koje se opisno prate u prvom polugodištu prvoga razreda osnovne škole, unaprijed su utvrđene, ali u to nisu uključene sastavnice za početno čitanje i pisanje. Varijable koje se ocjenjuju nisu posve u skladu sa zahtjevima koji se temelje na novijim istraživanjima. Bežen (2005.) daje prijedlog polustandardiziranog opisnog praćenja i brojčanog ocjenjivanja uspjeha učenika u početnom čitanju i pisanju koje uključuje tri razine. Taj je prijedlog doprinos ujednačavanju značenja ocjena i pokušaj objektiviziranja ocjenjivanja. Sadržaj ocjene učenika u ocjenjivanju njemačkog jezika njemačke pokrajine Nordrhein-Westfalen uključuje razinu znanja i napredak učenika, a u saveznoj državi SAD-a, Kaliforniji, napredak učenika nije uz razinu znanja uključen u sadržaj ocjene. U Kaliforniji se ocjenjuju samo dostignute razine znanja. Takav pristup ocjenjivanju omogućuje usporedbu ocjena učenika. Istraživanje je provedeno u lipnju 2012. godine, a pokazuje mišljenja učitelja u zvanju mentora i savjetnika (N=354) o postojećem modelu ocjenjivanja koji se primjenjuje u prvom polugodištu prvoga razreda osnovne škole u nastavnom predmetu Hrvatski jezik (učitelji misle da je opravdano samo opisno pratiti učenike). Statistički značajno veći broj učitelja provjerava inicijalno stanje glasovne analize i sinteze (fonološku svjesnost učenika), a na konačnu ocjenu iz nastavnog predmeta Hrvatski jezik u prvom razredu djelomično ili značajno utječe napredak učenika uz dostignutu razinu znanja. Hi kvadrat testom provjerena je razlika u postotku ispitanika koji se razlikuju u mišljenjima o navedenim problemima.

početno čitanje i pisanje, ocjenjivanje, sadržaj ocjene

nije evidentirano

engleski

Teachers opinions on pupils assessment in initial reading and writing in the Croatian language

nije evidentirano

initial reading and writing, evaluation, grade content

nije evidentirano

Podaci o prilogu

9-20.

objavljeno

Podaci o knjizi

Iskustva i perspektive ranoga učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu

Kos-Lajtman, Andrijana ; Cvikić, Lidija ; Bežen, Ante ; Gačić, Milica

Zagreb:

2014.

978-953-7210-67-0

Povezanost rada

Pedagogija