Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (CROSBI ID 54741)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bežen, Ante ; Kolar Billege, Martina
hrvatski
Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku
Sastavnice nastavnog predmeta Hrvatski jezik, koje se opisno prate u prvom polugodištu prvoga razreda osnovne škole, unaprijed su utvrđene, ali u to nisu uključene sastavnice za početno čitanje i pisanje. Varijable koje se ocjenjuju nisu posve u skladu sa zahtjevima koji se temelje na novijim istraživanjima. Bežen (2005.) daje prijedlog polustandardiziranog opisnog praćenja i brojčanog ocjenjivanja uspjeha učenika u početnom čitanju i pisanju koje uključuje tri razine. Taj je prijedlog doprinos ujednačavanju značenja ocjena i pokušaj objektiviziranja ocjenjivanja. Sadržaj ocjene učenika u ocjenjivanju njemačkog jezika njemačke pokrajine Nordrhein-Westfalen uključuje razinu znanja i napredak učenika, a u saveznoj državi SAD-a, Kaliforniji, napredak učenika nije uz razinu znanja uključen u sadržaj ocjene. U Kaliforniji se ocjenjuju samo dostignute razine znanja. Takav pristup ocjenjivanju omogućuje usporedbu ocjena učenika. Istraživanje je provedeno u lipnju 2012. godine, a pokazuje mišljenja učitelja u zvanju mentora i savjetnika (N=354) o postojećem modelu ocjenjivanja koji se primjenjuje u prvom polugodištu prvoga razreda osnovne škole u nastavnom predmetu Hrvatski jezik (učitelji misle da je opravdano samo opisno pratiti učenike). Statistički značajno veći broj učitelja provjerava inicijalno stanje glasovne analize i sinteze (fonološku svjesnost učenika), a na konačnu ocjenu iz nastavnog predmeta Hrvatski jezik u prvom razredu djelomično ili značajno utječe napredak učenika uz dostignutu razinu znanja. Hi kvadrat testom provjerena je razlika u postotku ispitanika koji se razlikuju u mišljenjima o navedenim problemima.
početno čitanje i pisanje, ocjenjivanje, sadržaj ocjene
nije evidentirano
engleski
Teachers opinions on pupils assessment in initial reading and writing in the Croatian language
nije evidentirano
initial reading and writing, evaluation, grade content
nije evidentirano
Podaci o prilogu
9-20.
objavljeno
Podaci o knjizi
Iskustva i perspektive ranoga učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu
Kos-Lajtman, Andrijana ; Cvikić, Lidija ; Bežen, Ante ; Gačić, Milica
Zagreb:
2014.
978-953-7210-67-0