Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 781612

Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku


Bežen, Ante; Kolar Billege, Martina
Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku // Iskustva i perspektive ranoga učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu / Kos-Lajtman, Andrijana ; Cvikić, Lidija ; Bežen, Ante ; Gačić, Milica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet, 2014. str. 9-20


Naslov
Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku
(Teachers opinions on pupils assessment in initial reading and writing in the Croatian language)

Autori
Bežen, Ante ; Kolar Billege, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Iskustva i perspektive ranoga učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu

Urednik/ci
Kos-Lajtman, Andrijana ; Cvikić, Lidija ; Bežen, Ante ; Gačić, Milica

Izdavač
Učiteljski fakultet

Grad
Zagreb

Godina
2014

Raspon stranica
9-20

ISBN
978-953-7210-67-0

Ključne riječi
početno čitanje i pisanje, ocjenjivanje, sadržaj ocjene
(initial reading and writing, evaluation, grade content)

Sažetak
Sastavnice nastavnog predmeta Hrvatski jezik, koje se opisno prate u prvom polugodištu prvoga razreda osnovne škole, unaprijed su utvrđene, ali u to nisu uključene sastavnice za početno čitanje i pisanje. Varijable koje se ocjenjuju nisu posve u skladu sa zahtjevima koji se temelje na novijim istraživanjima. Bežen (2005.) daje prijedlog polustandardiziranog opisnog praćenja i brojčanog ocjenjivanja uspjeha učenika u početnom čitanju i pisanju koje uključuje tri razine. Taj je prijedlog doprinos ujednačavanju značenja ocjena i pokušaj objektiviziranja ocjenjivanja. Sadržaj ocjene učenika u ocjenjivanju njemačkog jezika njemačke pokrajine Nordrhein-Westfalen uključuje razinu znanja i napredak učenika, a u saveznoj državi SAD-a, Kaliforniji, napredak učenika nije uz razinu znanja uključen u sadržaj ocjene. U Kaliforniji se ocjenjuju samo dostignute razine znanja. Takav pristup ocjenjivanju omogućuje usporedbu ocjena učenika. Istraživanje je provedeno u lipnju 2012. godine, a pokazuje mišljenja učitelja u zvanju mentora i savjetnika (N=354) o postojećem modelu ocjenjivanja koji se primjenjuje u prvom polugodištu prvoga razreda osnovne škole u nastavnom predmetu Hrvatski jezik (učitelji misle da je opravdano samo opisno pratiti učenike). Statistički značajno veći broj učitelja provjerava inicijalno stanje glasovne analize i sinteze (fonološku svjesnost učenika), a na konačnu ocjenu iz nastavnog predmeta Hrvatski jezik u prvom razredu djelomično ili značajno utječe napredak učenika uz dostignutu razinu znanja. Hi kvadrat testom provjerena je razlika u postotku ispitanika koji se razlikuju u mišljenjima o navedenim problemima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ante Bežen (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Bežen, Ante; Kolar Billege, Martina
Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku // Iskustva i perspektive ranoga učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu / Kos-Lajtman, Andrijana ; Cvikić, Lidija ; Bežen, Ante ; Gačić, Milica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet, 2014. str. 9-20
Bežen, A. & Kolar Billege, M. (2014) Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku. U: Kos-Lajtman, A., Cvikić, L., Bežen, A. & Gačić, M. (ur.) Iskustva i perspektive ranoga učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu. Zagreb, Učiteljski fakultet, str. 9-20.
@inbook{inbook, year = {2014}, pages = {9-20}, keywords = {initial reading and writing, evaluation, grade content}, isbn = {978-953-7210-67-0}, title = {Teachers opinions on pupils assessment in initial reading and writing in the Croatian language}, keyword = {initial reading and writing, evaluation, grade content}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet}, publisherplace = {Zagreb} }