Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 781499

Motivacija i strategije učenja kao prediktori komunikacijske jezične kompetencije u stranom jeziku


Karlak, Manuela; Velki, Tena
Motivacija i strategije učenja kao prediktori komunikacijske jezične kompetencije u stranom jeziku // Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 3; 635-658 doi:10.15516/cje.v17i3.1759 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Motivacija i strategije učenja kao prediktori komunikacijske jezične kompetencije u stranom jeziku
(Motivation and Learning Strategies as Predictors of Foreign Language Communicative Competence)

Autori
Karlak, Manuela ; Velki, Tena

Izvornik
Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje (1848-5197) 17 (2015), 3; 635-658

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Komunikacijsko-metakognitivne strategije učenja; motivacija osobina učenika; ovladavanje stranim jezikom; razredno vrednovanje
(Class evaluation; communicative-metacognitive learning strategies; foreign language acquisition; learner characteristic motivation)

Sažetak
U ovladavanju inim jezikom važno mjesto pripada čimbenicima individualnih razlika, osobito motivaciji i strategijama učenja, budući da se na njih može djelovati. Istraživanja ukazuju na blisku, međutim još uvijek ne posve razjašnjenu vezu između tih čimbenika i komunikacijske jezične kompetencije, a o čemu se raspravlja u uvodnom dijelu rada. Cilj istraživanja bio je provjeriti koji motivacijski činitelji i tipovi strategija učenja značajno predviđaju komunikacijsku jezičnu kompetenciju u stranom jeziku na uzorku srednjoškolskih učenika u Republici Hrvatskoj. U istraživanju su korišteni sljedeći instrumenti: Upitnik o motivaciji za učenje stranih jezika (Karlak, 2014), Inventar strategija učenja jezika (Oxford, 1990) i tri mjere komunikacijske jezične kompetencije učenika, tj. ocjena u razrednom vrednovanju, ocjena u standardiziranom vrednovanju (ispit državne mature) i postotak točne riješenosti standardiziranog vrednovanja. Rezultati su potvrdili važnu ulogu motivacije i strategija učenja u predviđanju komunikacijske jezične kompetencije u stranom jeziku. Rezultati su pokazali kako motivacija (34, 20% objašnjene varijance) i strategije učenja (1, 80%) najbolje predviđaju uspjeh u razrednom vrednovanju (40%), a najslabije ocjenu u standardiziranom vrednovanju (21, 80% ukupno objašnjene varijance), u čemu se očituju i određene implikacije na nastavnu praksu. In second language acquisition the importance of individual difference factors is stressed, particularly that of the motivation and learning strategies, since those factors can be acted upon. Research points at a close, yet not completely clarified connection between those factors and the communicative competence, which is discussed in the introductory part of the paper. The aim of the research was to find out which motivational factors and types of learning strategies can significantly predict foreign language communicative competence in a sample of high school students in the Republic of Croatia. The following instruments were used in the research: the Questionnaire on foreign language learning motivation (Karlak, 2014), the Strategy inventory for language learning (Oxford, 1990) and three measures of communicative competence, i.e. the grade obtained in class evaluation, the grade obtained in standardized evaluation (state high school-leaving exam) and the percentage of the correct answers achieved in the standardized evaluation. The results confirm the important role of motivation and learning strategies in predicting foreign language communicative competence. The results show that motivation (34.20 % of explained variance) and learning strategies (1.80 %) are the best predictors of success in class evaluation (40 %), and the least accurate predictors of grade in standardized evaluation (21.80 % of total variance explained), pointing to certain practical implications as well.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Filologija

Napomena
Rad je dostupan i na hrvatskom i na engleskom jeziku u cijelosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • EBSCO SocINDEX with Full Text
  • SCOPUS
  • Web of Science
  • Social Sciences Citation Index (SSCI)
  • Electronic Social and Science Citation Index (ESSCI)
  • CSA Sociological Abstracts
  • ERA – Educational Research Abstracts Online
  • HRČAK - Portal of scientific journals of Croatia


Citati