Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 781441

Participacija djece u školi


Car, Sandra; Jeđud Borić, Ivana
Participacija djece u školi // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Opatija, Hrvatska, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 781441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Participacija djece u školi
(Child participation in school)

Autori
Car, Sandra ; Jeđud Borić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse / - , 2015

Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.-02.10.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
djeca; participacija; škola; normativna uređenja; dobra praksa
(children; participation; school; normative regulations; best practice)

Sažetak
Suvremeni pristupi i paradigme odgoja i obrazovanja, posebno u tzv. post-konvencijsko vrijeme, poimaju dijete kao aktivno biće koje može i treba sudjelovati u vlastitom odgoju i obrazovanju te preuzeti odgovornost za svoje ponašanje (Koller-Trbović i Žižak, 2005, Pećnik, 2008, Markovinović, 2010, Kušević, 2010). Iako je ideja participacije djece i uzimanja u obzir njihove perspektive relativno dobro zastupljena kroz stručne i znanstvene radove i rasprave, primjećuje se raskorak između ideje o participaciji i njene stvarne primjene u praksi, pri čemu se govori o „plimi“ retorike o participaciji i „oseci“ praktične primjene i utjecaja na poboljšanje intervencija za djecu (Badham, 2004, prema Bessell, 2011). Istraživanje mišljenja i stavova djece i mladih u Hrvatskoj pokazalo je kako je glavni problem u vezi s pravima sudjelovanja djece, nepostojanje zadovoljavajućih institucionalnih mehanizama namijenjenih uključivanju djece u odlučivanje (Miharija i Kuridža, 2011). Stoga je cilj ovog rada prikazati analizu stanja participacije djece u školi i to kroz prikaz relevantnih zakona i politika, istraživanja te primjera dobre prakse. Pregled recentne literature pokazuje kako nedostaje sustavnih pokazatelja o dječjoj participaciji u školi u svim segmentima, od teorijskih modela i istraživanja do primjera dobre prakse. Nedostatak podataka ukazuje na potrebu za daljnjim promicanjem dječje participacije u školi kroz znanstvene i stručne radove, participativne istraživačke projekte te interaktivne prikaze modela dječje participacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
U postupku objave u Zborniku.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Borić (autor)

Avatar Url Sandra Car (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Car, Sandra; Jeđud Borić, Ivana
Participacija djece u školi // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Opatija, Hrvatska, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Car, S. & Jeđud Borić, I. (2015) Participacija djece u školi. U: Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse.
@article{article, year = {2015}, keywords = {djeca, participacija, \v{s}kola, normativna ure\djenja, dobra praksa}, title = {Participacija djece u \v{s}koli}, keyword = {djeca, participacija, \v{s}kola, normativna ure\djenja, dobra praksa}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, year = {2015}, keywords = {children, participation, school, normative regulations, best practice}, title = {Child participation in school}, keyword = {children, participation, school, normative regulations, best practice}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font