Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim časopisima (CROSBI ID 221622)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Simel, Sanja
hrvatski
Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim časopisima
Psihologijskim je istraživanjima utvrđeno da, ako želimo sretne učenike, ne trebamo im pomoći samo u rješavanju potencijalnih poteškoća, već se trebamo usmjeriti i na ono pozitivno što kod njih postoji, njihove potencijale i talente. Potrebno je i iz pedagogijske perspektive istražiti na što se najčešće usmjeravamo kod učenika. Stoga, svrha je ovog rada utvrditi zastupljenost pozitivne orijentacije u odgoju u hrvatskim znanstvenim pedagoškim časopisima, odnosno koliko se u pedagoškim istraživanjima posvećuje pozornosti učenikovim potencijalima i talentima te uvjetima za njihovo ostvarivanje, u odnosu na čestoću bavljenja odgojnim problemima i neutralno usmjerena istraživanja. Rezultati analize ukazuju na manjak istraživanja i teorijskih radova iz perspektive pozitivne orijentacije u odgoju te na potrebu za dubljim teorijskim i praktičnim promišljanjem samog pojma "pozitivna orijentacija u odgoju", koji ne ostaje više samo na razini odgojno-obrazovnog načela. Takvo promišljanje pojma s obzirom na pedagogijske pojmove može pridonijeti teorijskim spoznajama, ali i unaprijediti pedagošku praksu, što bi u konačnici moglo rezultirati češćim istraživanjem ovog, u pedagogiji, još uvijek zanemarenog područja.
pedagogijska teorija ; pedagoška praksa ; potencijali i talenti učenika ; samoaktualizacija ; svrha odgoja.
nije evidentirano
engleski
Positive orientation to education in pedagogical journals
nije evidentirano
pedagogical theory ; pedagigcal practice ; potential and talents of students ; self-actualization ; purpose of education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
65 (Tematski broj)
2016.
133-143
objavljeno
0037-654X
1849-532X