Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uvjerenja učitelja o disleksiji (CROSBI ID 628170)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Martan, Valentina ; Skočić Mihić, Sanja ; Lončarić, Darko Uvjerenja učitelja o disleksiji // 5. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse : knjiga sažetaka / Cepanec, Maja (ur.). Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2015. str. 82-83

Podaci o odgovornosti

Martan, Valentina ; Skočić Mihić, Sanja ; Lončarić, Darko

hrvatski

Uvjerenja učitelja o disleksiji

Istraživanja su pokazala da učenici s disleksijom zbog izraženih problema u temeljnim obrazovnim vještinama mogu imati značajnih poteškoća tijekom školovanja, a uvjerenja učitelja o disleksiji imaju značajan utjecaj na njihov uspjeh. Učiteljska izvrsnost ključna je za bolje poučavanje učenika s disleksijom, radi čega je neophodna identifikacija područja zabluda i/ili nedostatnih znanja. Cilj je rada bio utvrditi uvjerenja učitelja o disleksiji. U istraživanju je sudjelovalo 292 osnovnoškolskih učitelja s područja Primorsko – goranske i Međimurske županije. Korišten je upitnik „Indeks uvjerenja o disleksiji“ (eng. „Dyslexia Belief Index“), autora Wadlington i Wadlington (2005), koji je preveden i adaptiran u skladu s hrvatskim obrazovnim okruženjem. Peterofaktorska struktura upitnika (definicija disleksije, uzroci i tretman, karakteristike, školsko okruženje za učenike s disleksijom te utjecaj teškoća) u ovom istraživanju nije potvrđena. Rezultati su pokazali da učitelji iskazuju značajan broj zabluda u poznavanju obilježja i simptoma disleksije. Uvjerenja učitelja koja su najviše usklađena sa suvremenim znanstvenim spoznajama o disleksiji odnose se na poznavanje određenih elemenata iz definicije disleksije te uzroka i tretmana disleksije. Učitelji također smatraju da ih njihovo formalno i neformalno obrazovanje nisu u dovoljnoj mjeri pripremili za rad s učenicima s disleksijom, a samo trećina njih smatra se u dovoljnoj mjeri pripremljenima. Osim toga, iskazuju i manjak stručne pomoći logopeda u svome radu, dok je samo trećini učitelja takva podrška bila omogućena. Uvjerenja učitelja o disleksiji odraz su stečenih znanja i praktičnog iskustva. Znanja učitelja o disleksiji pozitivno utječu na kvalitetu poučavanja, dok nepoznavanje karakteristika i obilježja disleksije umanjuje vjerojatnost pravovremenog prepoznavanja teškoća te pružanja podrške. Učitelje je potrebno bolje pripremiti za rad s ovim učenicima, što uključuje omogućavanje prilika da što više uče o disleksiji, uz naglasak na iskustvenom učenju, kako bi mogli bolje razumjeti način na koji učenici s disleksijom usvajanju obrazovne sadržaje, s kojim se poteškoćama susreću te kako se pri tome osjećaju. Rezultati ukazuju i na važnu ulogu školskih logopeda u senzibilizaciji ove problematike te u pružanju kontinuirane podrške učiteljima.

disleksija ; inkluzivno obrazovanje ; uvjerenja učitelja ; zablude o disleksiji ;

nije evidentirano

engleski

Teacher Beliefs About Dyslexia

nije evidentirano

dyslexia ; inclusive education ; teacher beliefs ; misconceptions about dyslexia ;

nije evidentirano

Podaci o prilogu

82-83.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

5. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse : knjiga sažetaka

Cepanec, Maja

Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo

978-953-55555-1-3

Podaci o skupu

Kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse" (5 ; 2015)

predavanje

24.09.2015-26.09.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija