Utjecaj unapređenja prodaje u supermarketima na odluku o kupovini potrošača (CROSBI ID 398669)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Šimičić, Mateja
Petljak, Kristina
hrvatski
Utjecaj unapređenja prodaje u supermarketima na odluku o kupovini potrošača
U radu se analizira unapređenje prodaje i instrumenti unapređenja prodaje. Nadalje, rad donosi pregled postojećih istraživanja o utjecaju unapređenja prodaje na ponašanje potrošača. Za potrebe rada provedeno je i primarno istraživanje utjecaja unapređenja prodaje u supermarketima na odluku o kupovini potrošača. Rezultati primarnog istraživanja pokazuju da većina ispitanika kupuje proizvode koje se nalaze na posebnim akcijama ili čijom se kupovinom stječu dodatne pogodnosti. Takve proizvode kupuju dva i više puta tjedno zbog isplativosti kupovine proizvoda na akcijama. Prilikom kupovine prehrambenih proizvoda najčešće koriste popuste, a za njih saznaju preko oglašavanja i putem televizije. Ispitanici pretežito kupuju u supermarketima i to u Lidlu i Konzumu. Najčešće kategorije prehrambenih proizvoda koje kupuju su slatkiši i grickalice, a najmanje kupuju ukiseljene i konzervirane proizvode. Navedene kategorije najviše kupuju u Konzumovim i Lidlovim prodavaonicama, dok slabije kupuju u Sparu i Plodinama. Ispitanici ne misle da niska cijena znači nisku kvalitetu prehrambenog proizvoda, niti da se proizvodi koji su na akciji slabije prodaju. Proizvodi na akciji potiču ih na isprobavanje novih proizvoda, dok određene proizvode kupuju samo kada su na popustu. Degustacije i nagradne igre prema ispitanicima ne utječu na kupovinu proizvoda, dok ih snižene cijene proizvoda, kuponi i gratis proizvodi potiču na ponovnu kupnju proizvoda. Izgledu, cijeni, kvaliteti proizvoda i ostvarenju dodatnih pogodnosti prilikom kupovine proizvoda pridodaju veliku važnost.
unapređenje prodaje; supermerket; odluka o kupovini
završni rad, preddiplomski sveučilišni studij Ekonomika poduzetništva, kolegij Veleprodajno i maloprodajno poslovanje
engleski
The impact of sales promotions in supermarkets on the consumers purchasing decision
nije evidentirano
sales promotion; supermarket; purchasing decision
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
25.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb; Fakultet organizacije i informatike
Zagreb