Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 780366

Komunikacijsko-funkcionalni pristup Šegrtu Hlapiću u suvremenoj nastavi


Krumes Šimunović, Irena; Potnar-Matković, Gordana
Komunikacijsko-funkcionalni pristup Šegrtu Hlapiću u suvremenoj nastavi // "Šegrt Hlapić" Od čudnovatog do čudesnog. Zbornik radova / Majhut, B., Narančić Kovač, S., Lovrić Kralj, S. (ur.).
Zagreb - Slavonski Brod: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti, Ogranak Matice hrvatske Slavonski Brod, 2015. str. 501-516


Naslov
Komunikacijsko-funkcionalni pristup Šegrtu Hlapiću u suvremenoj nastavi
(A communicative-functional approach to Šegrt Hlapić in contemporary teaching)

Autori
Krumes Šimunović, Irena ; Potnar-Matković, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
"Šegrt Hlapić" Od čudnovatog do čudesnog. Zbornik radova

Urednik/ci
Majhut, B., Narančić Kovač, S., Lovrić Kralj, S.

Izdavač
Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti, Ogranak Matice hrvatske Slavonski Brod

Grad
Zagreb - Slavonski Brod

Godina
2015

Raspon stranica
501-516

ISBN
978-953-57604-1-2

Ključne riječi
Komunikacijsko-funkcionalni pristup, funkcionalna lingvistika, komunikacijske kompetencije, otvorena nastava, rad po postajama, hrvatski kao materinski jezik
(Communicative-functional approach, functional linguistics, communicative competence, open teaching, learning stations, mother tongue)

Sažetak
Rad se bavi istraživanjem novoga metodičkoga pristupa romanu Čudnovate zgode šegrta Hlapića Ivane Brlić-Mažuranić u trećem razredu osnovne škole u okviru suvremene nastave. Kvantitativno istraživanje s usporednim skupinama (kontrolni i eksperimentalni razred) provodi se s ciljem afirmiranja razvoja učeničkih komunikacijskih kompetencija na razini funkcionalne primjene, poticanja temeljnih jezičnih djelatnosti u okvirima otvorenoga nastavnog sustava i rada po postajama. Pasivno teorijsko jezično znanje pretvara se u aktivnu i višesmjernu komunikaciju u radu na književnom tekstu kao polazištu. Poticanje razvoja jezičnih djelatnosti utemeljeno je na unutarpredmetnoj i međupredmetnoj korelaciji i integraciji nastavnih sadržaja kao i na prednostima koje u poučavanju nudi komunikacijsko-funkcionalni pristup.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Irena Krumes, (299574)