Konstruiranje javnoga mnijenja u Jugoslaviji 1945. – 1962.: primjer zagrebačkog Vjesnika (CROSBI ID 627957)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Bencetić, Lidija
hrvatski
Konstruiranje javnoga mnijenja u Jugoslaviji 1945. – 1962.: primjer zagrebačkog Vjesnika
U svakome suvremenome društvu tisak (novinstvo) ima značajnu ulogu u oblikovanju javnoga mnijenja, dok je u komunističkim zemljama ta uloga dodatno naglašena, te objavljeni tekst ili slika imaju veću 'težinu'. Komunističke vlasti ne zanemaruju javno mnijenje, već ga 'usmjeravaju' i 'neutraliziraju'. U komunističkoj je Jugoslaviji, prvenstveno djelovanjem Agitpropa a kasnije komisija za informiranje, vlast nastojala pasivizirati snage i ideje koje nisu bile na liniji službene politike, te mobilizirati društvene snage i usmjeriti javno mnijenje u skladu sa službenom ideologijom i državnom politikom. A upravo je tisak, kao najrašireniji i najdostupniji medij u to vrijeme, najprikladniji za sve navedeno. Na primjeru zagrebačkog dnevnog lista Vjesnik, koji je ujedno glavni republički list u Hrvatskoj, iznijeti će se primjeri te objasniti metode korištenja tiska u propagandne svrhe odnosno u svrhe ostvarivanja ciljeva režima. No, jednako tako, dati će se i primjeri cenzure i autocenzure u pisanoj riječi i slici.
Agitprop; javno mnijenje; Jugoslavija; novinstvo; Vjesnik
nije evidentirano
engleski
Construction of public opinion in Yugoslavia 1945 - 1962: example of Zagreb’s Vjesnik
nije evidentirano
Agitprop; public opinion; Yugoslavia; journalism; Vjesnik
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Drugi međunarodni znanstveni skup Socijalizam na klupi
predavanje
01.10.2015-03.10.2015
Pula, Hrvatska