Kompetencije odgojitelja za rad s djecom s posebnim potrebama (CROSBI ID 398552)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šargač, Miroslava
Mlinarević, Vesnica
Romstein, Ksenija
hrvatski
Kompetencije odgojitelja za rad s djecom s posebnim potrebama
Praćenje prakse predškolskoga odgoja u posljednjih desetak godina pokazuje kako sve veći broj djece s posebnim potrebama pohađa upravo ove institucije. Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovne dječje vrtiće ima za cilj ispunjavanje njihovih temeljnih građanskih prava. Inkluzivni pristup ranome odgoju omogućuje svoj djeci zajedničke aktivnosti, posebice učenje i igru. U humanističkom pristupu svako dijete je osoba vrijedna poštovanja sa svim svojim različitostima i ima jednaka prava bez obzira na individualne razlike. Kako bi se na primjeren način odgovorilo na djetetove potrebe u kontekstu inkluzivnih vrijednosti, odgojiteljima su potrebne određene kompetencije. Stoga je u ovome ispitivanju stavljen naglasak na odgojiteljeva znanja, vještine, sposobnosti i vrijednosti, tj. odgojiteljsko viđenje kompetencija potrebnih za razvojno primjeren i učinkovit pedagoški rad. Velik broj odgojitelja u neposrednom radu s djecom s posebnim potrebama stiče iskustvo, nadograđuje već stečena znanja te pokazuje odgovornost i potrebu za cjeloživotnim učenjem. Dobiveni rezultati mogu biti pokazatelj opće razine odgojiteljske kompetentnosti te početna točka za osmišljavanje programa profesionalnog daljnjeg usavršavanja na području inkluzivnog ranog odgoja.
kompetencije; odgojitelj; dijete s posebnim potrebama; inkluzija; autonomija odgojitelja
nije evidentirano
engleski
Teacher competences necessary for work with children with special needs
nije evidentirano
competence; preschool teacher; a child with special needs; inclusion; autonomy of preschool teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
38
24.03.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek