Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompetencije odgojitelja za rad s djecom s posebnim potrebama (CROSBI ID 398552)

Ocjenski rad | diplomski rad

Šargač, Miroslava Kompetencije odgojitelja za rad s djecom s posebnim potrebama / Mlinarević, Vesnica (mentor); Romstein, Ksenija (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2014

Podaci o odgovornosti

Šargač, Miroslava

Mlinarević, Vesnica

Romstein, Ksenija

hrvatski

Kompetencije odgojitelja za rad s djecom s posebnim potrebama

Praćenje prakse predškolskoga odgoja u posljednjih desetak godina pokazuje kako sve veći broj djece s posebnim potrebama pohađa upravo ove institucije. Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovne dječje vrtiće ima za cilj ispunjavanje njihovih temeljnih građanskih prava. Inkluzivni pristup ranome odgoju omogućuje svoj djeci zajedničke aktivnosti, posebice učenje i igru. U humanističkom pristupu svako dijete je osoba vrijedna poštovanja sa svim svojim različitostima i ima jednaka prava bez obzira na individualne razlike. Kako bi se na primjeren način odgovorilo na djetetove potrebe u kontekstu inkluzivnih vrijednosti, odgojiteljima su potrebne određene kompetencije. Stoga je u ovome ispitivanju stavljen naglasak na odgojiteljeva znanja, vještine, sposobnosti i vrijednosti, tj. odgojiteljsko viđenje kompetencija potrebnih za razvojno primjeren i učinkovit pedagoški rad. Velik broj odgojitelja u neposrednom radu s djecom s posebnim potrebama stiče iskustvo, nadograđuje već stečena znanja te pokazuje odgovornost i potrebu za cjeloživotnim učenjem. Dobiveni rezultati mogu biti pokazatelj opće razine odgojiteljske kompetentnosti te početna točka za osmišljavanje programa profesionalnog daljnjeg usavršavanja na području inkluzivnog ranog odgoja.

kompetencije; odgojitelj; dijete s posebnim potrebama; inkluzija; autonomija odgojitelja

nije evidentirano

engleski

Teacher competences necessary for work with children with special needs

nije evidentirano

competence; preschool teacher; a child with special needs; inclusion; autonomy of preschool teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38

24.03.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija