Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga usmenog jezika u vještinama čitanja i pisanja (CROSBI ID 398535)

Ocjenski rad | diplomski rad

Bonačić, Tea Uloga usmenog jezika u vještinama čitanja i pisanja / Brković, Irma (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Bonačić, Tea

Brković, Irma

hrvatski

Uloga usmenog jezika u vještinama čitanja i pisanja

Cilj ovog rada je ispitati doprinos razvijenosti usmenog jezika u vještinama čitanja i pisanja kod djece u drugim i trećim razredima osnovnih škola u Zagrebu i okolici uz kontrolu dobi, spola djeteta i obrazovanja njihovih roditelja. Usmeni jezik odnosi se na procjene učiteljica o tome koliko je djeci bogat rječnik, koliko rado govore, koliko kreativno koriste jezik, koliko razumiju usmeni govor, koliko dobro prepričavaju događaje i priče te koliko jasno govore. Za ispitivanje čitanja i pisanja, koristili smo tri testa: Test nizova riječi, Test diktata i Test razumijevanja čitanja. Rezultati su pokazali kako djevojčice, za razliku od dječaka, i djeca obrazovanijih roditelja bolje rješavaju testove čitanja i pisanja te su procijenjeni uspješnijima u usmenom jeziku. Starija djeca uspješnije rješavaju testove čitanja i pisanja, ali u procjenama usmenog jezika se ne razlikuju od mlađe djece. Hijerarhijskom regresijskom analizom pokazali smo kako usmeni jezik, uz kontrolu spola i stručne spreme roditelja, značajno doprinosi u predviđanju razultata u testovima i u drugim i u trećim razredima. U trećim razredima taj je doprinos manji.

usmeni jezik; čitanje; pisanje; rana školska dob; obrazovanje roditelja

nije evidentirano

engleski

The role of oral language in reading and writing skills

nije evidentirano

oral language; reading; writing; early school age; parental education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

29

28.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija