Uloga usmenog jezika u vještinama čitanja i pisanja (CROSBI ID 398535)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bonačić, Tea
Brković, Irma
hrvatski
Uloga usmenog jezika u vještinama čitanja i pisanja
Cilj ovog rada je ispitati doprinos razvijenosti usmenog jezika u vještinama čitanja i pisanja kod djece u drugim i trećim razredima osnovnih škola u Zagrebu i okolici uz kontrolu dobi, spola djeteta i obrazovanja njihovih roditelja. Usmeni jezik odnosi se na procjene učiteljica o tome koliko je djeci bogat rječnik, koliko rado govore, koliko kreativno koriste jezik, koliko razumiju usmeni govor, koliko dobro prepričavaju događaje i priče te koliko jasno govore. Za ispitivanje čitanja i pisanja, koristili smo tri testa: Test nizova riječi, Test diktata i Test razumijevanja čitanja. Rezultati su pokazali kako djevojčice, za razliku od dječaka, i djeca obrazovanijih roditelja bolje rješavaju testove čitanja i pisanja te su procijenjeni uspješnijima u usmenom jeziku. Starija djeca uspješnije rješavaju testove čitanja i pisanja, ali u procjenama usmenog jezika se ne razlikuju od mlađe djece. Hijerarhijskom regresijskom analizom pokazali smo kako usmeni jezik, uz kontrolu spola i stručne spreme roditelja, značajno doprinosi u predviđanju razultata u testovima i u drugim i u trećim razredima. U trećim razredima taj je doprinos manji.
usmeni jezik; čitanje; pisanje; rana školska dob; obrazovanje roditelja
nije evidentirano
engleski
The role of oral language in reading and writing skills
nije evidentirano
oral language; reading; writing; early school age; parental education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
29
28.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb