Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Suradnja djece i odraslih (CROSBI ID 627837)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Babić, Nada Suradnja djece i odraslih // Partnerstvo u odgoju i obrazovanju Zbornik sažetaka plenarnih izlaganja i priopćenja / Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Simel, Sanja ; Gazibara, Senka et al. (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 6-6

Podaci o odgovornosti

Babić, Nada

hrvatski

Suradnja djece i odraslih

Suvremene konceptualizacije, politike i prakse djetinjstva ukazale su na socijalnu konstruiranost i strukturiranost djetinjstva i djece te na važnost interakcije u tvorbi suradnje različitih ishoda iz perspektive djece i perspektive odraslih. Konceptualizacije djece kao agentnih bića i onih koja jesu i koja nastaju, oprimjerene istraživanjima u predškolskom institucionalnom kontekstu, korištene su za elaboraciju suradnje djece i odraslih (roditelji i predškolski učitelji). Rezultati osobnih istraživanja interakcije odraslih (roditelja i predškolskih odgojitelja/učitelja) i djece u igri i učenju potvrdila su pretpostavke o kontinuitetu i diskontinuitetu u socijalnom posredovanju razvojnih postignuća u smislu relativne osposobljenosti za uspješno ponašanje u različitim aktualnim i potencijalnim okruženjima. Nadalje, potvrdila su pretpostavke o međudjelovanju sustava vrijednosti i praksi odraslih (roditelja i predškolskih odgojitelja/učitelja) te o tendenciji ka socijalnoj regulaciji u smislu socijalnog konformizma i uspješnosti iz perspektive budućnosti. Istraživanja dječje perspektive o vrtiću i školi potvrdila su dječju agentnost, koja se očituje u njihovoj svjesnosti o socijalnom usklađivanju s očekivanjima i praksama odraslih (roditelja, predškolskih odgojitelja i učitelja u školi). Interakcijska iskustva djece s odraslima (i drugom djecom) u obitelji i dječjem vrtiću u korelaciji su s njihovim očekivanjima, ponašanjima i postignućima u školi. Socijalna regulacija iz perspektive odraslih i socijalno usklađivanje iz perspektive djece potvrđuju važnost vrijednosti i praksi konkretnih sociokulturnih okruženja u tvorbi suradnje djece i odraslih u obitelji i institucijama odgoja i obrazovanja, kao i između njih. Suradnja odraslih i djece koju obilježuje značajna asimetrija u odnosu na kompetentnost i moć prepreka su ostvarivanju dijaloga različitih perspektiva kao pretpostavke međusobnog razumijevanja i postignuća iz perspektive djece i odraslih. Pretpostavljeni odgovor je u zajedničkim aktivnostima odraslih i djece koje su komplementarne, interakcije recipročne, moć distribuirana u smjeru od odraslih ka djeci. Uvid u prakse odraslih i dječja iskustva u svakodnevnim interakcijskim kontekstima djece jedan je od obećavajućih putova ka razumijevanju stvarnosti institucionalizacije djetinjstva i životnih tranzicija kao pretpostavke stvaranja zajedničkog polja međudjelovanja/suradnje između djece i odraslih.

djetinjstvo; djeca; odrasli; suradnja

nije evidentirano

engleski

Cooperation between children and adults

nije evidentirano

childhood; children; adults; cooperation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

6-6.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Partnerstvo u odgoju i obrazovanju Zbornik sažetaka plenarnih izlaganja i priopćenja

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Simel, Sanja ; Gazibara, Senka ; Rengel, Katarina

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-081-0

Podaci o skupu

Znanstveno-stručni skup Partnerstvo u odgoju i obrazovanju

ostalo

18.09.2015-18.09.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija