Suvremena gledišta o kvaliteti ranoga odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 627836)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rengel, Katarina
hrvatski
Suvremena gledišta o kvaliteti ranoga odgoja i obrazovanja
Kvaliteta ranoga odgoja i obrazovanja aktualna je tema u znanstveno-stručnom diskursu i u politikama ranoga odgoja i obrazovanja. U radu se razmatraju dominantna gledišta o kvaliteti – kvaliteta kao ishod i kvaliteta kao proces. Gledište o kvaliteti kao ishodu dominira u politikama ranoga odgoja i obrazovanja. Obilježuje ga usmjerenost na pripremljenost za budućnost, u smislu akademskih postignuća i dječjih razvojnih učinaka. Gledište o kvaliteti kao procesu dominira u suvremenom znanstveno-stručnom diskursu. Ono je usmjereno na prezentnu stvarnost u sociokulturnim kontekstima djece („sada i ovdje“), u smislu razumijevanja njihovih stvarnih iskustava. Razlike u navedenim gledištima o kvaliteti očituju se i u pristupima istraživanju kvalitete. U sklopu gledišta o kvaliteti kao ishodu vidljiv je kvantitativni pristup istraživanjima, unutar kojega se koriste različiti instrumenti koji „mjere“ kvalitetu pomoću indikatora te unutar kojega se akademska postignuća i dječji razvojni učinci vide kao standardizirani i mjerljivi. U sklopu gledišta o kvaliteti kao procesu vidljiv je kvalitativni pristup istraživanjima u kojemu se, u svrhu razumijevanja, zagovara tvorba značenja kvalitete iz perspektive svih uključenih sudionika. U sadašnjem trenutku, u kojemu se naglašuje mjerljivost ishoda, postoji tendencija k mjerenju kvalitete kao ishoda, suglasno globalnim agendama ranoga odgoja i obrazovanja.
rani odgoj i obrazovanje; kvaliteta ranoga odgoja i obrazovanja; gledišta o kvaliteti; kvaliteta kao ishod; kvaliteta kao proces; politike ranoga odgoja i obrazovanja
nije evidentirano
engleski
Contemporary views on quality of early childhood education
nije evidentirano
early childhood education; quality of early childhood education; views on quality; quality as an outcome; quality as a process; early childhood education policies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
49-49.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Maleš, Dubravka
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-175-575-7
Podaci o skupu
Znanstveno-stručni skup "Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje:teorije, politike i prakse"
predavanje
30.09.2015-02.10.2015
Opatija, Hrvatska