Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje informiranosti potrošača o njihovim pravima prilikom kupnje putem Interneta (CROSBI ID 398497)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Sabolek, Jelena Istraživanje informiranosti potrošača o njihovim pravima prilikom kupnje putem Interneta / Petljak, Kristina (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb / Fakultet organizacije i informatike, . 2015

Podaci o odgovornosti

Sabolek, Jelena

Petljak, Kristina

hrvatski

Istraživanje informiranosti potrošača o njihovim pravima prilikom kupnje putem Interneta

U radu se obrađuje područje zaštite potrošača, s posebnim naglaskom na zaštitu potrošača u Varaždinskoj županiji i najčešća područja povrede prava potrošača – javne usluge, maloprodaja u kupnja putem Interneta. Provedeno je empirijsko istraživanja informiranosti potrošača o njihovim pravima prilikom kupnje putem Interneta. Na temelju provedenog istraživanja, moguće je zaključiti da znanje potrošača o njihovim pravima nije zadovoljavajuće, kao ni poduzimanje akcija u slučaju povrede njihovih prava. Potrebno je i dalje provoditi informativne kampanje o pravima potrošača kako bi se poboljšala informiranost potrošača i podigla razina svijesti o njihovim pravima i interesima. Preporuka udruzi „Varaždinski potrošač“ je osvijestiti potrošače koliko je korisno i nužno potrebno biti dobro informiran o svojim pravima kako bi u slučaju povrede prava znali što treba poduzeti. Bez obzira na zakonsku regulativu koja im osigurava da ostvare svoja prava, potrošači su ti koji trebaju poduzeti određene akcije za ostvarivanje prava. Nužno je poticati spremnost na poduzimanje akcija u slučaju povrede potrošačkih prava kako bi se smanjila inertnost osoba i kako bi oni mogli ostvariti svoja prava. Nadalje, potrebno ih je upoznati sa činjenicom da je prodavač taj koji je odgovoran za moguće neugodnosti kod isporuke proizvoda, a ne dostavljači. Tri četvrtine ispitanika je upoznato s tim da nezadovoljni potrošači mogu zamijeniti robu ili dobiti povrat novca u roku od 14 dana te je skoro dvije trećine ispitanika upoznato s time da isporuka robe mora biti unutar 30 dana što je dobar temelj za prijeko potrebni daljnji napredak jer „Samo dobro obaviješten potrošač može učinkovito zaštititi samog sebe“.

zaštita potrošača; informiranost potrošača; prava potrošača; kupnja putem Interneta

završni rad, preddiplomski sveučilišni studij Ekonomika poduzetništva, kolegij Veleprodajno i maloprodajno poslovanje

engleski

Research on consumer awareness about their rights when buying via the Internet

nije evidentirano

consumer protection; consumer awareness; consumer rights; Internet shopping

nije evidentirano

Podaci o izdanju

87

25.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb; Fakultet organizacije i informatike

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija