Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza procesa donošenja odluke o kupnji električnog automobila (CROSBI ID 398447)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vukmanović, Filip Analiza procesa donošenja odluke o kupnji električnog automobila / Petljak, Kristina (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Vukmanović, Filip

Petljak, Kristina

hrvatski

Analiza procesa donošenja odluke o kupnji električnog automobila

Predmet ovog rada je analiza procesa donošenja odluke o kupnji električnog automobila u Republici Hrvatskoj i istraživanje percepcije potencijalnih kupaca po uzoru na strana istraživanja. U teoriji, proces donošenja odluke o kupnji sastoji se od pet osnovnih faza: prepoznavanje potrebe, traženje informacija, vrednovanje alternativa, kupnja i postprodajna procjena. Ovaj proces jednak je kod kupnje svih vrsta proizvoda. U teorijskom dijelu rada obrađuje se ponašanje potrošača i donošenje odluke o kupnji, osnovna klasifikacija električnih automobila, kretanje prodaje i razvoj pojedinih tržišta, financijske i nefinancijske poticajne mjere na pojedinim tržištima. Cilj ovog rada je da uz teorijsku obradu navedenih cjelina prikaže informiranost potencijalnih kupaca u Republici Hrvatskoj o električnim automobilima, poticajnim mjerama Ministarstva zaštite okoliša i prirode i Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te općenito zanimanje za električnim automobilima i obnovljivim izvorima energije. S tim ciljem provedeno je primarno istraživanje metodom anketnog upitnika među studentima Ekonomskog fakulteta u Zagrebu primarno, a dijelom i ostalih pojedinaca do kojih se je došlo putem Facebook-a, e-maila i ostalih komunikacijskih poveznica. U istraživanju je sudjelovalo 157 ispitanika. Istraživanje je pokazalo kako u ispitanom uzorku većinom vlada srednji i veliki interes prema automobilima i alternativnim izvorima energije i novim tehnologijama. Rezultati istraživanja pokazali su kako ispitanici najviše vrednuju niske troškove održavanja automobila i smanjenje potrošnje goriva od ostalih karakteristika, što dokazuje interes potrošača i potencijal za razvoj tržišta. Sa tvrdnjom da kupnju električnog automobila treba poticati se ispitanici najviše slažu, dok istovremeno električne automobile ocjenjuju cjenovno neprihvatljivima. Ispitani uzorak čine ispitanici većinom između 18 i 34 godine starost sa srednjim i visokoškolskim obrazovanjem.

proces donošenja odluke o kupnji; ponašanje potrošača; električni automobil; tržište električnih automobila.

diplomski rad, sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina

engleski

Analysis of the decision-making process of buying an electric car

nije evidentirano

the process of making a purchase decision; consumer behavior; electric car; electric car market.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

87

30.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija