Tradicijska glazba u programu nastave glazbe učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 398280)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Žarković, Dragana
Šulentić Begić, Jasna
hrvatski
Tradicijska glazba u programu nastave glazbe učenika mlađe školske dobi
Tradicijska (narodna, folklorna) glazba ostavština je naroda koja o njemu najbolje govori kroz pjesmu, ples i glazbene instrumente. Iako po mnogima glazba seoskog stanovništva, tradicijska je glazba prisutna i u gradu, a prenosi se usmenom predajom. Uloge pjesme i plesa raznolike su, ali se u jednome podudaraju, obogaćuju život ljudi i kulturnu tradiciju naroda čine prepoznatljivom i jedinstvenom. Tradicijska glazba u osnovnoj školi važna je jer učenicima pruža mogućnost upoznavanja glazbe i drugih naroda. Proučavanjem tradicijske glazbe bavi se etnomuzikologija čiji je začetnik u Hrvatskoj, u drugoj polovici 19. stoljeća, bio Franjo Ksaver Kuhač. U okviru ovoga rada, tijekom svibnja 2015. g. u jednoj vukovarskoj školi, provedeno je istraživanje anketnim upitnikom, kojim se nastojalo doći do odgovora koliko su učenici upoznati s tradicijskom glazbom i koliko su za nju zainteresirani i izvan nastave glazbene kulture. Drugi dio istraživanja odnosi se na analizu programa nastave glazbene kulture u prva četiri razreda osnovne škole s obzirom na prisutnost tradicijske glazbe. Rezultati istraživanja pokazali su da se većini učenika sviđa tradicijska glazba, ali na razini upoznavanja na nastavi glazbene kulture. Analizom programa uočeno je da je više od polovice predloženih pjesama upravo tradicijskih, ali i da pjesme mnogih naroda uopće nisu zastupljene.
tradicijska glazba; nastava glazbe; učenici mlađe školske dobi
nije evidentirano
engleski
Traditional music in the program of teaching music of younger school age students
nije evidentirano
traditional music; music education; young school-age students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
51
29.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek