Slušanje glazbe kao obvezno područje otvorenoga modela nastave glazbe (CROSBI ID 398278)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Tatai, Darjana
Šulentić Begić, Jasna
hrvatski
Slušanje glazbe kao obvezno područje otvorenoga modela nastave glazbe
Primjenom HNOS-a (Hrvatski nacionalni obrazovni standard), od školske godine 2006./07., nastava glazbe provodi se prema otvorenom modelu. Nastavno područje slušanja i upoznavanja glazbe, prema otvorenom modelu je jedino obvezno područje. Ostala nastavna područja su varijabilna, tj. učitelj se vodi psihološkim i kulturno-estetskim načelom pri odabiru istih. Nastava glazbene kulture ima za cilj kritičko i estetsko procjenjivanje glazbe te razvijanje glazbenog ukusa, a upravo se aktivnim slušanjem glazbe ostvaruje cilj predmeta. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje koje se odvijalo tijekom tri tjedna školske godine 2014./15. u nekoliko osnovnih škola na području Osječko- baranjske županije. Istraživanjem je obuhvaćeno 38 ispitanika (učitelji razredne nastave). Pomoću anketnog upitnika ispitana su mišljenja učitelja razredne nastave. Isto tako, u svrhu istraživanja u OŠ „Dr. Franjo Tuđman“ u Belom Manastiru promatrana je nastava glazbene kulture u prva četiri razreda. Svrha istraživanja bila je praćenje provođenja aktivnosti slušanja glazbe. Istraživanja su pokazala da većina učitelja ne provodi otvoreni model, dok ga tek manji dio provodi. Slušanje glazbe im nije središnja aktivnost u nastavi glazbi. Tijekom slušanja veći dio učitelja provodi aktivno slušanje glazbe. Također je potvrđeno da učitelji imaju pozitivno mišljenje o slušanju glazbe na nastavi glazbene kulture te ga smatraju bitnim za razvijanje glazbenog ukusa učenika.
otvoreni model; nastava glazbe; slušanje i upoznavanje glazbe; aktivno slušanje glazbe
nije evidentirano
engleski
Listening to music as a compulsory area in the open model of music teaching
nije evidentirano
open model; teaching music; listening and learning about music; actively listening to music
nije evidentirano
Podaci o izdanju
58
29.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek