Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razlika u konceptualizaciji darovitosti u poučavanju između studenata Učiteljskog studija i učitelja mentora (CROSBI ID 398232)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mikulić, Matea Razlika u konceptualizaciji darovitosti u poučavanju između studenata Učiteljskog studija i učitelja mentora / Sablić, Marija (mentor); Rački, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Hrvatska, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2015

Podaci o odgovornosti

Mikulić, Matea

Sablić, Marija

Rački, Željko

hrvatski

Razlika u konceptualizaciji darovitosti u poučavanju između studenata Učiteljskog studija i učitelja mentora

Cilj je ovoga istraživanja ponašajno operacionalizirati darovitost u učitelja na temelju manifestnih, opažanju dostupnih, indikatora kvalitete u odgojno-obrazovnom radu. Osim istraživanjem 1 prikupljenim opisima kvalitetne odgojno-obrazovne prakse, u ovom su istraživanju korištena i postojeća načela kvalitetne odgojno-obrazovne prakse ispitana u ovim područjima: Interakcije ; Obitelj i zajednica ; Inkluzija, različitosti i vrijednosti ; Praćenje, procjenjivanje i planiranje ; Strategije poučavanja ; Okruženje za učenje i Profesionalni razvoj učitelja. Istraživanje 1 imalo je za cilj prikupiti opise kvalitetne odgojno-obrazovne prakse od 85 studenata i utvrditi kategorije (znanje, sposobnost ili ličnost) zastupljene u prikupljenom skupu opisa. Cilj je glavnoga istraživanja bio ispitati dijeli li postojeća ponašajna definicija kvalitetne obrazovne prakse (ISSA-ina definicija kvalitete) sličnosti s implicitnim teorijama o darovitosti u učitelja početnika i iskusnih učitelja. Sudionici su bili studenti pete i ujedno posljednje godine Učiteljskog studija (N = 47) i iskusni učitelji u zvanju učitelja mentora ili učitelja savjetnika (N = 61). Uz visoko unutargrupno i slaganje između skupina, sudionici su ocijenili pokazatelje kvalitete po tome koliko je svaki tipičan, koliko dobro predstavlja, odnosno opisuje uzorno darovite učitelje. Učitelji i studenti ocijenili su ponuđene indikatore kvalitete i područja odgojno-obrazovnoga rada kao ponašanja vrlo indikativna za njihove osobne primjere darovitih učitelja, nudeći podršku valjanosti operacionalizacije konstrukta darovitih učitelja kao onih koji kroz različita područja obrazovne prakse pokazuju kvalitetu na kompetentan način i na visokoj razini njenih konsenzusno utvrđenih pokazatelja. Rezultati su interpretirani u skladu sa suvremenim, empirijski opisanim utjecajem nastavnika na učenje i ishode učenja kod učenika, s naglaskom u raspravi kako se kvaliteta odgojno-obrazovnoga rada, kada je ponašajno operacionalizirana, preklapa s konstruktom manifestirane darovitosti u odrasloj dobi.

darovitost; nastava; pedagoški standardi; talent

nije evidentirano

engleski

/

nije evidentirano

giftedness; teaching; pedagogical standards; talent

nije evidentirano

Podaci o izdanju

72

29.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija