Uporaba računalnolingvističkih alata u istraživanjima obrazovne lingvistike na primjeru korpusne analiza romana Čudnovate zgode šegrta Hlapića (CROSBI ID 627547)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Cvikić, Lidija ; Aladrović Slovaček, Katarina ; Bekavac, Božo
hrvatski
Uporaba računalnolingvističkih alata u istraživanjima obrazovne lingvistike na primjeru korpusne analiza romana Čudnovate zgode šegrta Hlapića
Roman Čudnovate zgode šegrta Hlapića, osim posebnoga mjesta u povijesti hrvatske književnosti, ima i posebno mjesto u školskoj lektiri. Naime, prvi hrvatski dječji roman jedno je od prvih opsežnijih djela obavezne lektire s kojim se u susreću učenici osnovnoškolske dobi, ujedno i najstariji tekst koji učenici nižih razreda čitaju u izvorniku. Premda kod učenika dobro prihvaćen, rezultati istraživanja čitalačke pismenosti pokazuju odstupanja u čitanju ovoga teksta, od kojih većina nastaje na leksičkoj razini, za što bi razlog mogla biti jezična arhaičnost teksta (Polak i Aladrović Slovaček, 2012). Cilj je ovoga rada pokazati kako se uporabom metoda i alata računalne lingvistike mogu dobiti podaci o mogućim utjecajima na čitanje i razumijevanje pojedinih tekstova.
čitalačka pismenost; korpusna analiza; arhaizmi; morfologija
nije evidentirano
engleski
Corpus analysis of the archaisms in The Brave Adventures of Lapitch
nije evidentirano
literacy; corpus analysis; archaisam; morphology
nije evidentirano
Podaci o prilogu
269-282.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
"Šegrt Hlapić" od čudnovatog do čudesnog
Majhut, Berislav ; Narančić Kovač, Smiljana ; Lovrić Kralj, Sanja
Zagreb : Slavonski Brod: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti ; Ogranak Matice hrvatske u Slavonskom Brodu
978-953-57604-1-2
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096