Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 778210

Stavovi o školi i čitanju dobrih, prosječnih i loših čitača u početnim razredima osnovne škole


Jurač, Suzana
Stavovi o školi i čitanju dobrih, prosječnih i loših čitača u početnim razredima osnovne škole 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Stavovi o školi i čitanju dobrih, prosječnih i loših čitača u početnim razredima osnovne škole
(Attitudes towards school and reading among poor, average and good readers at the beginning of formal education)

Autori
Jurač, Suzana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
24.09.

Godina
2015

Stranica
32

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
Čitanje; pisanje; stavovi o čitanju; stavovi o školi; uspješnost u čitanju
(Reading; writing; attitudes towards reading; attitudes towards school; reading efficacy)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost stavova o školi i čitanju s uspješnošću čitanja i pisanja, spolom i dobi kod učenika početnih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 721 učenik 2. i 3. razreda osnovne škole (tri zagrebačke i jedne velikogoričke). Za ispitivanje sposobnosti čitanja i pisanja korišteni su Test razumijevanja čitanja, Diktat i Test nizova riječi, dok su stavovi o čitanju i školi ispitani Upitnikom za djecu. Na temelju rezultata u testovima čitanja i pisanja učenici su podijeljeni u kategorije ispodprosječnih, prosječnih i nadprosječnih čitača. Analizom varijance dobiveni su rezultati koji ukazuju na postojanje statistički značajnih razlika u stavovima prema čitanju i školi s obzirom na uspješnost u čitanju. Uspješniji čitači imali su pozitivniji stav prema čitanju i školi od neuspješnijih, uz naglašene razlike između ispodprosječnih i nadprosječnih čitača. Glavni efekt spola pokazao se statistički značajnim samo kod stava prema čitanju, pri čemu su djevojčice pokazale pozitivnije stavove prema čitanju od dječaka. Dobne razlike u stavovima prema čitanju i školi nisu bile statistički značajne, kao ni međusobne interakcije dobi, spola i kategorije čitača.

Izvorni jezik
Hrvatski

Napomena
Rad je izrađen u okviru međunarodnog znanstvenog projekta "Writing a text – computerized training of children with dyslexia in Sweden and Croatia", čiji je nositelj Psykologiska Institutionen, Göteborg, Švedska (voditelji projekta: Prof. dr. Erland Hjelmquist i prof. dr. Tomas Tjus, financijska potpora: Sten A. Olssons Stiftelse för Vetenskap och Kultur, br. projekta 1051-13).



POVEZANOST RADA