Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi o školi i čitanju dobrih, prosječnih i loših čitača u početnim razredima osnovne škole (CROSBI ID 398101)

Ocjenski rad | diplomski rad

Jurač, Suzana Stavovi o školi i čitanju dobrih, prosječnih i loših čitača u početnim razredima osnovne škole / Keresteš, Gordana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Jurač, Suzana

Keresteš, Gordana

hrvatski

Stavovi o školi i čitanju dobrih, prosječnih i loših čitača u početnim razredima osnovne škole

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost stavova o školi i čitanju s uspješnošću čitanja i pisanja, spolom i dobi kod učenika početnih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 721 učenik 2. i 3. razreda osnovne škole (tri zagrebačke i jedne velikogoričke). Za ispitivanje sposobnosti čitanja i pisanja korišteni su Test razumijevanja čitanja, Diktat i Test nizova riječi, dok su stavovi o čitanju i školi ispitani Upitnikom za djecu. Na temelju rezultata u testovima čitanja i pisanja učenici su podijeljeni u kategorije ispodprosječnih, prosječnih i nadprosječnih čitača. Analizom varijance dobiveni su rezultati koji ukazuju na postojanje statistički značajnih razlika u stavovima prema čitanju i školi s obzirom na uspješnost u čitanju. Uspješniji čitači imali su pozitivniji stav prema čitanju i školi od neuspješnijih, uz naglašene razlike između ispodprosječnih i nadprosječnih čitača. Glavni efekt spola pokazao se statistički značajnim samo kod stava prema čitanju, pri čemu su djevojčice pokazale pozitivnije stavove prema čitanju od dječaka. Dobne razlike u stavovima prema čitanju i školi nisu bile statistički značajne, kao ni međusobne interakcije dobi, spola i kategorije čitača.

čitanje; pisanje; stavovi o čitanju; stavovi o školi; uspješnost u čitanju

Rad je izrađen u okviru međunarodnog znanstvenog projekta "Writing a text – computerized training of children with dyslexia in Sweden and Croatia", čiji je nositelj Psykologiska Institutionen, Göteborg, Švedska (voditelji projekta: Prof. dr. Erland Hjelmquist i prof. dr. Tomas Tjus, financijska potpora: Sten A. Olssons Stiftelse för Vetenskap och Kultur, br. projekta 1051-13).

engleski

Attitudes towards school and reading among poor, average and good readers at the beginning of formal education

nije evidentirano

reading; writing; attitudes towards reading; attitudes towards school; reading efficacy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

32

24.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano