Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 778183

Evaluacija izobrazbe na Hrvatskom vojnom učilištu


Filjak, Suzana
Evaluacija izobrazbe na Hrvatskom vojnom učilištu // Kroskulturalna psihologija, Knjiga sažetaka
Kastav: Hrvatsko psihološko društvo, Društvo psihologa primorsko-goranske županije, 2010. str. 27-27 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


Naslov
Evaluacija izobrazbe na Hrvatskom vojnom učilištu
(Evaluation of education at the Croatian Military Academy)

Autori
Filjak, Suzana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Kroskulturalna psihologija, Knjiga sažetaka / - Kastav : Hrvatsko psihološko društvo, Društvo psihologa primorsko-goranske županije, 2010, 27-27

Skup
18. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.-16. listopada 2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Evaluacija izobrazbe ; upitnici za evaluaciju ; vanjska validacija osposobljenosti
(Evaluation education ; questionnaires for evaluation ; external validation of qualifications)

Sažetak
Najvažnija djelatnost svake vojske u miru je osposobljavanje vojnika za bojne operacije i mirnodopska djelovanja. Izobrazba, kao i svaka druga djelatnost proces je usmjeren definiranom cilju i završava određenim ishodima i rezultatima. Kako bi se utvrdilo dostizanje postavljenih ciljeva potreban je sustavan nadzor, praćenje i vrednovanje postignuća. Periodičko ocjenjivanje ekonomičnosti, učinkovitosti, utjecaja, održivosti i relevantnosti nastavnih programa u kontekstu postavljenih ciljeva vojne osposobljenosti, sustavan je i redovit dio procesa vojne izobrazbe. Evaluacija i vrednovanje vojne izorazbe ima višestruke koristi kako za sustav i organizaciju u cjelini, tako i za nastavni proces i nastavnike te za same polaznike. U Hrvatskoj vojsci provodi se na svim razinama vojničke, dočasničke i časničke izobrazbe kao neovisna raščlamba okružja, ciljeva i rezultata radi donošenja zaključaka koji bi se mogli koristiti kao temelj za buduće odluke i uvođenja potrebnih promjena. U pripćenju će biti prikazan način vrednovanja vojne izobrazbe na Hrvatskom vojnom učilištu, konstruirani upitnici s naglaskom na prednosti i nedostatke pojedinih pristupa evaluaciji. Prezentirani će biti pokazatelji evaluacije nastave tijekom trogodišnjeg razdoblja te usporedba s vanjskom validacijom osposobljenosti provedenom na krajnjim korisnicima: bivšim polaznicima i njihovim prvonadređenim zapovjednicima deset mjeseci nakon završetka izobrazbe i rada u postrojbi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Vojno-obrambene i sigurnosno-obavještajne znanosti i umijeće



POVEZANOST RADA