Krivotvorine i sklonosti potrošača njihovoj kupovini i korištenju (CROSBI ID 398046)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vučić, Laura
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Krivotvorine i sklonosti potrošača njihovoj kupovini i korištenju
Problem krivotvorenja postao je globalni problem koji neprestano raste i narušava sliku svjetskog gospodarstva. Diplomski rad postavlja orijentaciju na tržište krivotvorina luksuznih proizvoda - maraka parfema. Usprkos spoznaji o ozbiljnosti globalne situacije, istraživanja problema krivotvorenja i dalje su ograničena kako u svijetu tako i u Republici Hrvatskoj. Cilj istraživanja je proučiti utjecaj tri grupe čimbenika: ekonomske koristi odnosno spoznaje marke kao statusnog simbola ; hedonističke koristi pri kojima marka budi emociju i samopouzdanje, te određenih situacijskih čimbenika kao uzroka impulzivne kupovine krivotvorina parfema. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 103 ispitanika. Rezultati istraživanja odbacuju sve tri hipoteze. Iako se marka smatra kao statusni simbol - krivotvorina to nije ; točnije rečeno krivotvorina se ne kupuje iz ekonomskih koristi kako bi percipirala socijalni status. Studentima emocija ne predstavlja motiv kupnje krivotvorine kao što ni krivotvorina ne povećava samopouzdanje. Situacijski čimbenik koji bi ih prvi ponukao na impulzivnu kupovinu je ograničen budžet.
luksuzni proizvod; krivotvorine; potrošači; motivi
nije evidentirano
engleski
Counterfeits and consumer preferences their purchase and use
nije evidentirano
luxury product; counterfeits; consumers; motives
nije evidentirano
Podaci o izdanju
57
23.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb